Zrzut ekranu z filmu pt. Snowboarder Girl Chased By Bear | fot. youtube.com
Eksperyment zakończono
The Woolshed Company przeprowadziła dwuletni eksperyment i na jego potrzeby wyprodukowała osiem filmów viralowych. Pierwszy został udostępniony na YouTubie w czerwcu 2014 roku. Odtworzono go 40 milionów razy i przedstawia jak pewien turysta po skoku do wody zauważył rekina. Po tym, jak materiał zdobywał na popularności firma publikowała kolejne filmy i sprawdzała, czy któryś z oglądających zorientuje się, że zostały zmodyfikowane.
Niektóre media przyjrzały się bliżej tym materiałom i debatowały na temat tego, czy nie zostały poprawione cyfrowo. Mimo to, nadal dyskutowały na temat produkcji The Woolshed Company, co było zamiarem tej firmy z Australii. Kilka dni temu jej założyciele: Richard Hughes i Caspar Mazzotti udostępnili film podsumowujący dwuletni eksperyment i pokazali, jakie wyniki osiągnął. Twórcy eksperymentu pokazali jak łatwo oszukać media. Wszystko przedstawili na poniższej infografice.
Kliknij w obrazek, aby uruchomić interaktywną infografikę