Nie tylko międzynarodowi giganci
– Allegro jest gotowe, żeby działać nie tylko w Polsce, ale i w całym regionie – powiedziała w rozmowie z Reuters osoba zaznajomiona ze sprawą. Do tego ponoć w kolejce po Allegro stanęli także właściciele Wirtualnej Polski i Onetu. Rozmówca ocenił, że będzie jednak trudno przebić oferty, które złożyły Alibaba i eBay, przy czym wskazuje, że w najlepszej pozycji znajduje się chiński gigant e-commerce.
O przygotowaniach do sprzedaży polskiego serwisu aukcyjnego Reuters po raz pierwszy informował rok temu. Wówczas anonimowe źródło, na które powoływał się serwis, stwierdziło, że spółka znad Wisły jest dojrzała, a jej właściciel, południowoafrykański koncern Naspers, planuje pozbyć się jej ze swojego portfela inwestycyjnego. Nie zdradzono natomiast, co jest przyczyną tej decyzji.
Rynek e-commerce w Polsce wart 32 mld zł
Rynek e-commerce w Polsce jest coraz bardziej atrakcyjny dla międzynarodowych koncernów. Już teraz szacuje się, że jego wartość wynosi 32 miliardy złotych, a do 2020 roku zostanie podwojona. Do tego na naszym podwórku działa 22 tysiące sklepów online, a Polacy robią zakupy również na zachodnich i wschodnich platformach aukcyjnych. Jedną z nich jest Aliexpress należąca do Alibaby.
W lipcu ubiegłego roku pisaliśmy, że serwis ten odwiedza co miesiąc ponad dwa miliony Polaków. To dwa razy więcej niż w 2014 roku. Niemniej nasz rynek wciąż zdominowany jest przez Allegro, które ma 14 milionów klientów. Platforma ta powstała siedemnaście lat temu w Poznaniu, a po dziewięciu latach istnienia zamieniła właściciela i trafiła w ręce Naspers z Afryki, do którego należy również OLX.
Allegro w Niemczech
Od czerwca Allegro dostępne jest również w Niemczech i działa pod adresem Allegro.de. Za pośrednictwem tej strony, aukcje prowadzić mogą wyłącznie Polacy. Tym samym zarząd spółki chce promować handel transgraniczny i liczy na to, że pomoże przedsiębiorcom znad Wisły w międzynarodowych debiutach.
Aktualizacja (01.08.16)
Informacyjna Agencja Radiowa podaje, że w rozmowie z dziennikiem China Business News, rzecznik prasowy Alibaby stwierdził, że spółka nie kupi Allegro. Dodał również, że wcześniejsze doniesienia o kupnie polskiej platformy e-commerce były bezpodstawne.