Największa w Europie Centralnej baza profili użytkowników mobile – 51 mln konsumentów w zasięgu reklam Selectivv

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Nowa usługa Mobile Audience by Selectivv to największy w Europie Centralnej i Wschodniej zbiór danych o użytkownikach mobile. Firma umożliwia dotarcie z reklamami do konsumentów podzielonych na 46 grup, w tym kobiety planujące ciążę lub osoby homoseksualne.

Jeden z profili obejmuje nawet pielgrzymów, którzy przybyli na Światowe Dni Młodzieży.

Baza Selectivv powstała w oparciu o gromadzone od roku dane pochodzące z ponad 200 tys. bezpłatnych aplikacji mobilnych, które zawierają reklamy. Firma przeprowadziła analizę big data zgromadzonych informacji o zachowaniach konsumentów i wyrażanych przez nich intencjach zakupowych. Na podstawie danych o tym, jakich aplikacji ktoś używa oraz gdzie bywa, możliwe jest bardzo precyzyjne określenie jego potrzeb.

– Przykładowo, jeśli ktoś sprawdzał ostatnio połączenia lotnicze oraz poszukiwał hoteli w Alpach, a następnie w ciągu tygodnia odwiedził dwa sklepy stacjonarne ze sprzętem turystycznym, to można przyjąć z dużym prawdopodobieństwem, że wybiera się w góry. Może go zatem interesować ubezpieczenie dla podróżnych i produkty wakacyjne – wyjaśnia Dominik Karbowski, wiceprezes Selectivv.

Selectivv to polsko-izraelski lider w zakresie reklamy mobilnej. Co miesiąc firma realizuje kilkaset kampanii reklamowych skierowanych na urządzenia mobilne. Reklamy wyświetlają się w ponad 200 tys. aplikacji oraz na kilkunastu milionach stron WWW. Każda taka kampania daje ogromną ilość informacji. Firma poznaje m.in.: model smartfonu, system operacyjny, inne zainstalowane aplikacje, płeć, wiek, zainteresowania i fizyczną lokalizację właściciela urządzenia.

–  Aplikacje mobilne dają wiele informacji, bo pozostają zainstalowane na urządzeniu, nawet jeśli nie są zbyt często wykorzystywane. Sam fakt ich pobrania dużo mówi o intencjach i zainteresowaniach konsumenta. Instalacja aplikacji dla kobiet w ciąży daje nam jednoznaczną informację o planach danej osoby – mówi Aleksander Luchowski, prezes zarządu Selectivv – Warto przy tym pamiętać, że każdy  użytkownik w momencie instalacji aplikacji jest pytany o zgodę na zbieranie tych informacji.

Analiza big data zgromadzonych danych zaowocowała wyróżnieniem 46 różnorodnych grup konsumentów. Są to np. osoby planujące dziecko, bywalcy galerii handlowych, mniejszości seksualne, emigranci zarobkowi, czy turyści wyjeżdżający za granicę. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby definiować kolejne grupy profili w oparciu o potrzeby reklamodawców. Selectivv zaczął już wykorzystywać nową bazę w kampaniach reklamowych swoich klientów. 

fot. pixabay.com