Taki sposób komunikacji pozwala szybko informować m.in. o zmianach w planie zajęć lub przekazywać informację o uzyskanych ocenach.
Według ustaleń Frost & Sullivan 2010 użytkownicy telefonów komórkowych odczytują 98% otrzymanych wiadomości tekstowych. Smartfon wciąż jest tym urządzeniem, na który wiadomości docierają natychmiast i najczęściej są one odczytywane w ciągu kilku pierwszych minut po dostarczeniu. Coraz więcej szkół i uczelni w Polsce wprowadza system komunikacji SMS, którego celem jest przekazywanie informacji rodzicom uczniów i studentom. Najczęściej rozsyłane są wiadomości tekstowe dotyczące zmian w planie zajęć lub ocen uzyskanych przez uczniów. Krótkie wiadomości tekstowe np. w przedszkolu wykorzystywane są przede wszystkim do przekazywania informacji rodzicom o planowanej wycieczce. Poza tym SMS-y przypominają rodzicom o uiszczeniu opłaty za przedszkole oraz informując o niespodziewanym zamknięciu placówki np. z powodu panującej choroby. W szkołach opiekunowie za pomocą komunikacji SMS otrzymywać mogą wiadomości dotyczące ocen lub o terminie wywiadówki.
– Wprowadzenie systemu komunikacji SMS jest bardzo proste i nie wymaga dużych nakładów finansowych. Takie rozwiązanie z powodzeniem można wprowadzić zarówno w niewielkim przedszkolu, jak i w dużej uczelni posiadającej wiele filii. SMS-ami powiadamiani mogą być również studenci, np. o zmianach w grafiku zajęć lub ciekawych wydarzeniach odbywających się na uczelni. Wdrożenie systemu SMS pozwala obniżyć koszty połączeń telefonicznych, zwiększa komfort pracy poprzez skuteczny obieg informacji, a także tworzy pozytywny wizerunek sprawnie i nowocześnie zarządzanej instytucji. Obserwujemy coraz większe zainteresowanie przedszkoli, szkół i uczelni naszym rozwiązaniem, które zamierzają wykorzystać SMS-y do usprawnienia komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej – powiedział Marcin Papiński, Dyrektor ds. Rozwoju w firmie Infobip.
W niepublicznych szkołach wyższych krótkie wiadomości tekstowe przypominają studentom m.in. o zapłacie czesnego, co przekłada się na wyniki finansowe uczelni. Realizowane są również kampanie SMS np. zachęcające absolwentów szkoły do kontynuowania nauki na studiach podyplomowych.
SMS-y obecne są w życiu praktycznie każdego ucznia, także tego najmłodszego. Nikogo specjalnie nie dziwi dziś widok 5-6 latka z własnym telefonem komórkowym w kieszeni. To najczęściej inicjatywa rodziców, którzy chcą mieć kontakt ze swoim dzieckiem, gdy są w pracy. Dzięki SMS-om dzisiejsze pokolenie 5-6 latków dobrze radzi sobie zarówno z przyswajaniem nowych technologii, jak i nauką pisania oraz czytania.
W ubiegłym roku Polacy wysłali 51,9 mld wiadomości tekstowych co oznacza, że na jednego mieszkańca przypadło średnio 1349 wiadomości rocznie.
fot. materiały prasowe