RKKVC inwestuje w Move.ai – rozwiązanie cyfrowego przechwytywania ruchu. Startup pozyskał łącznie blisko 30 mln zł

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Mateusz Bodio

Udostępnij:

Move.ai to brytyjska firma rozwijająca technologię motion capture (przechwytywanie ruchu) używaną do nagrywania animacji 3D. Wykorzystuje w tym celu biomechanikę oraz technologie computer vision i deep learning. Jej oprogramowanie działa na dowolnej kamerze i może rejestrować dowolny poruszający się obiekt. Firma została założona w 2019 przez Tino Millara, Anthonego Ganjou oraz Nikosa Zikosa.

Motion capture to technika stosowana np. w filmach i grach komputerowych, polegająca na „przechwytywaniu” trójwymiarowych ruchów osób i zapisywaniu ich na komputerze. W ten sposób zarejestrowane postacie poruszają się bardzo naturalnie i realistycznie, a przechwycone dane są gotowe do dalszej obróbki przez grafików. Przechwytywanie ruchu wymaga kamer i znaczników (czujników) do tworzenia animacji. Aktor zakłada kamizelkę, zwykle czarną, a następnie przyczepia się do niej markery. Gdy aktor się porusza, ruchy znaczników są przekazywane do komputera, gdzie są dalej przetwarzane.

Obecne rozwiązania do przechwytywania ruchu wymagają dużej ilości sprzętu, takiego jak kostiumy, czujniki i znaczniki. Użytkownicy i firmy szukają łatwiejszego sposobu nagrywania przy mniejszej ilości sprzętu przy zachowaniu wysokiej dokładności.

Technologia Move AI

Move.ai stworzyło technologię, która nie wymaga używania kostiumów ani znaczników przyczepianych do ubrań. Używając tylko standardowych kamer sportowych lub telefonów komórkowych w dowolnym środowisku, ich oprogramowanie rejestruje naturalne ruchy ludzi i dane przestrzenne w czasie rzeczywistym z dużą dokładnością. Jest to znaczący przełom zarówno dla branży filmowej, jak i branży gier, dla których tworzenie postaci 3D wymagało wykorzystywania zaawansowanych i drogich technologii. Problemy z systemami przechwytywania ruchu doprowadziły do przestoju w produkcji zarówno dla twórców filmowych, jak i firm zajmujących się grami wideo. Move.ai ma nadzieję naprawić ten problem za pomocą „bezmarkerowego” przechwytywania ruchu, które może obniżyć koszty i kłopoty związane z wykonywaniem pracy.

Tino Millar, CEO
Tino Millar, CEO Move.ai

Tino Millar, CEO: Dzięki naszemu oprogramowaniu możesz stworzyć małe studio motion capture w dowolnym miejscu, mając tylko kamerę, nagrać wideo przedstawiające, jak robisz to, co chcesz, aby zrobiły twoje cyfrowe postacie, i automatycznie przekierować dane na naszą platformę. Co więcej, narzędzie umożliwia eksport tych danych bezpośrednio do dowolnego silnika gry lub środowiska cyfrowego.

Technologia Move.ai wykorzystuje standardowe kamery i urządzenia mobilne, eliminując potrzebę używania drogiego sprzętu, kostiumów i dedykowanych studiów. Wystarczy po prostu wybrać lokalizację, ustawić kamery w ciągu kilku minut i przesłać wideo do ekstrakcji ruchu, kiedy tylko tego potrzebujemy. Technologia firmy może być stosowana w pomieszczeniach lub na zewnątrz, rejestrując wiele obiektów w objętościach do 50m x 50m. Rozwiązanie Move.ai jest już używane przez niektóre wiodące w branży firmy zajmujące się grami, sportem i metaverse – przykładowo NVIDIA.

– Wierzymy w świat, w którym dostęp do wysokiej jakości rozwiązań motion capture nie jest ograniczony do dużych studiów filmowych i growych. Gdzie organiczny ruch człowieka może zostać nagrany i udostępniony dla milionów ludzi przy użyciu standardowych kamer w dowolnym środowisku. Dostrzegamy też duży potencjał wykorzystania naszej technologii przez twórców metaverse – dodaje Tino Millar.

Obecną rundę, opiewającą na kwotę 6 milionów dolarów, prowadziły Animoca Brands poprzez swój fundusz Animoca Ventures. Fundusz działa w dziedzinie rozrywki cyfrowej, specjalizując się w technologiach blockchain, grywalizacji i sztucznej inteligencji. Jest dystrybutorem ponad dwustu gier mobilnych. Oprócz tego jest inwestorem w firmach z obszarów gier, blockchain i rozrywki.

RKKVC inwestuje po raz trzeci w Wielkiej Brytanii

W rundzie uczestniczył też polski fundusz RKKVC specjalizujący się w inwestowaniu w startupy deeptechowe, Warner Music Group, fiński fundusz specjalizujący się w inwestowaniu w startupy gamingowe Play Ventures, oraz kilkunastu aniołów biznesu z całego świata, np. Matthew Ball, czyli jeden z najpopularniejszych inwestorów Metaverse. Dla RKKVC jest to już trzecia inwestycja w Wielkiej Brytanii, po wcześniejszych w Tenyks i Fido Tech.

Mateusz Bodio, dyrektor zarządzający w RKKVC: Dzięki rozwiązaniu Move.ai, po raz pierwszy w historii każdy z nasz może rejestrować ruch w dowolnym miejscu i przenieść go do wirtualnego świata, korzystając ze standardowego sprzętu, za ułamek kosztów tradycyjnych studiów filmowych czy gamingowych. Dostrzegamy ogromny potencjał dla tej technologii, co potwierdza między innymi wspólne testy technologii z gigantem growym, Electronic Arts, Fortnite czy Unreal Engine.

 

O RKKVC

RKKVC jest polskim prywatnym funduszem venture capital, specjalizującym się w inwestowaniu w technologie deeptechowe, w tym związane z rozszerzoną rzeczywistością, computer vision i sztuczną inteligencją, opartym o model SaaS B2B. Fundusz inwestuje w globalnie w projekty, w których widzi potencjał do wdrożeń innowacji, które mogą zmienić całe branże. Fundusz RKKVC szuka projektów i przeprowadza transakcje na terenie Europy jak i Stanów Zjednoczonych.