Na zdjęciu: Lech Kaniuk | fot. materiały prasowe
Z Delivery Hero do iTaxi
Według Stefana Batorego, dyrektora generalnego iTaxi, dołączenie Lecha Kaniuka wzmocni zespół spółki. Jego zdaniem iTaxi przestało być startupem, a zaczęło funkcjonować, jako firma. W związku z tym potrzebuje wsparcia operacyjnego tym bardziej, że przedsiębiorstwo ma rosnąć szybciej niż dotychczas. Wśród planów wymienia uruchomienie nowych projektów w tym tych związanych z dostawą przesyłek oraz ekspansję na arenie międzynarodowej.
Do tego będzie potrzebny mu Lech Kaniuk, który ma doświadczenie w skalowaniu biznesów na wielu zagranicznych rynkach. Wcześniej, gdy pracował nad serwisem PizzaPortal rozwijał firmę w segmencie B2C. To z kolei ma uzupełnić działalność iTaxi, które najlepiej sobie radzi w segmencie B2B, podaje INNPoland.
Ma wiedzę merytoryczną i jest skromny
Kaniuk jest zresztą związany z iTaxi nie od dziś. Trzy lata temu zainwestował w projekt za namową Łukasza Wejcherta. W rozmowie z Forbesem Stefan Batory powiedział, że świetnie się z nim współpracuje. Głównie dlatego, że ma ogromną wiedzę merytoryczną, jest skromny i niczego nie narzuca. Do tego dobrze doradza Batoremu w sprawach, z którymi się do niego zwraca.
Wcześniej Lech Kaniuk współtworzył platformę gastronomiczną OnlinePizza, którą w 2012 roku sprzedał za 120 mln złotych niemieckiemu gigantowi Delivery Hero. Zobowiązał się wówczas, że zostanie w spółce przez następne dwa lata. Ostatecznie zrezygnował z pracy dla zachodniej korporacji w lipcu tego roku i od trzech miesięcy zasila szeregi iTaxi.
Przeczytaj artykuł z cyklu „Startupowa 11”, w której wystąpił Lech Kaniuk.