Domena ważniejsza niż patent. Dlatego warto pomyśleć o niej zawczasu

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

U podstaw każdego biznesu leży dobry pomysł i chwytliwa nazwa, która przyciągnie uwagę klientów. Zanim uzyskamy firmowy KRS warto już zawczasu zabezpieczyć się przed konkurencją. Dlatego coraz częściej przedsiębiorcy sprawdzają, czy ktoś nie zarejestrował wcześniej domeny o nazwie przyszłej firmy.

Zdjęcie główne artykułu by picjumbo.com

Chcąc mieć pewność, że nasz biznes odniesie sukces, warto zawczasu wykupić domenę zawierającą interesujące nas hasło. Odpowiednia nazwa strony www sprawi, że nasza firma będzie rozpoznawalna i właściwie kojarzona. Rezerwacja domeny stanowi swoisty „sieciowy” patent potwierdzający, że ten pomysł należy właśnie do nas.

Jeżeli twojej firmy nie ma w Internecie to z perspektywy klienta właściwie nie ma jej wcale. Jak wynika z badania AdvertTrack przeprowadzonego przez IRCenter i ResearchNow, 63% Polaków wyszukuje informacji o danym produkcie czy usłudze w sieci. Dlatego uruchomienie strony www to jedna z pierwszych inwestycji na jaką musi zdecydować się świeżo upieczony przedsiębiorca, czy dojrzała firma, która rozwija ofertę lub kreuje nową markę. Wcześniej, niezbędna jest rezerwacja interesującej nas domeny.

– Wartość domeny rośnie wraz z wartością naszego biznesu. Często ma wpływ na wycenę spółki, zwłaszcza tej która prowadzi biznes w sieci. Ceny domen na rynku wtórnym sięgają kilku, a nawet kilkuset tysięcy złotych. Przykładowo firma Brand24, zapłaciła 100 tysięcy zł za domenę brand24.com, na której wcześniej znajdowała się animacja flash zupełnie niezwiązana z działalnością popularnego dostawcy usługi do monitoringu sieci – mówi Robert Paszkiewicz, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w firmie OVH.

Wirtualny adres firmy

Rozwój Internetu, upowszechnienie urządzeń i aplikacji mobilnych sprawił, że młodzi przedsiębiorcy coraz częściej pamiętają o zakupie domeny internetowej. Wydatek ten wyprzedził na liście priorytetów wynajem powierzchni biurowej, założenie firmowego konta w banku czy podpisanie umowy z biurem księgowym. Posiadanie strony www jest obecnie równie ważne co numer KRS czy NIP. Elektroniczna wizytówka w sieci to pierwszy i niekiedy najważniejszy, krok do zaistnienia w świadomości klientów. Przykłady wielu branży, w tym wszelkiego rodzaju konsultantów, grafików, projektantów, czy programistów wyraźnie pokazują, że pracować można zdalnie z domu czy kawiarni, bez fizycznej siedziby biura, a jedyny ważny adres to ten, pod którym klienci znajdą nas w sieci czy napiszą do nas wiadomość email.

– Klienci naszej agencji przywiązują dużą wagę nie tylko do wyglądu, układu czy funkcjonalności strony internetowej, którą dla nich przygotowujemy, ale również jej adresu. Musi ona przyciągać uwagę użytkowników oraz w jakiś sposób odnosić się do działalności firmy. Klienci nie powinni zapominać, że w dzisiejszych czasach strona www jest potężnym narzędziem marketingowym, zwłaszcza jeśli jest zintegrowana z technologiami klasy CRM czy marketing automation. Ogromna liczba różnego rodzaju stron www sprawia, że musimy walczyć o uwagę internatów, dlatego wybór odpowiedniej nazwy domeny jest niezwykle istotny – tłumaczy Rafał Źróbecki, Dyrektor Zarządzający agencji Squiz, zajmującej się consultingiem i tworzeniem nowoczesnych serwisów internetowych dla klientów na całym świecie.

Rośnie liczba stron firmowych

Polscy przedsiębiorcy są coraz bardziej świadomi potrzeby posiadania firmowej strony www. Świadczy o tym fakt, że liczba rejestracji stron internetowych w Polsce rośnie. W drugim kwartale 2016 r. zarejestrowano 261 843 nowych domen z końcówką „.pl”. Łącznie na koniec czerwca 2016 roku liczba zarejestrowanych domen wyniosła 2 713 345. Warto podkreślić, że wzrost liczby domen może być swoistym barometrem koniunktury rynkowej i aktywności całego polskiego biznesu.

– Zgodnie z najnowszym raportem NASK, w OVH utrzymywanych jest już ponad 231 000 domen „.pl”. W porównaniu z rokiem ubiegłym zanotowaliśmy prawie 10% wzrost. Z pewnością ma to związek ze zmianą nastawienia polskich przedsiębiorców do kwestii obecności w Internecie i wykorzystania nowoczesnych technologii w biznesie – podsumowuje Robert Paszkiewicz.