Blisko połowa Polaków to multitaskerzy

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Nieustanny brak czasu i nadmiar zadań stały się nieodłącznymi elementami wielkomiejskiego życia, które obecnie przybrało zawrotne tempo.Jak Polakom udaje się łączyć obowiązki z przyjemnościami? O tym w najnowszym badaniu Frisco.pl.

Polacy w ferworze obowiązków starają się wykorzystać każdą wolną chwilę. Receptą na optymalizację czasu stał się tzw. multitasking. Jak wynika z badania Frisco.pl „Multitasking po polsku, czyli sprytnie i efektywnie” najbardziej przydatne okazują się nowoczesne technologie, dzięki którym wykonywanie wielu czynności jednocześnie stało się dużo łatwiejsze. 

3 kroki do sprytnego planowania

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Frisco.pl, ankietowani najwięcej czasu poświęcają na zajmowanie się domem i rodziną (60%), na stanie w korkach (46%) oraz na załatwianie spraw urzędowych (22%). Umiejętne planowanie dnia pozwala efektywniej zarządzać codziennym rozkładem obowiązków i przyjemności, a najpopularniejszymi sposobami Polaków na to są:

  • Wykorzystanie aplikacji mobilnych i Internetu – aż 46% Polaków;
  • Wyznaczanie priorytetów – 43%;
  • Wcześniejsze wstawanie – 39%.

– Czas stał się towarem deficytowym, dlatego Polacy starają się coraz bardziej produktywnie wykorzystywać każdą chwilę. Według przeprowadzonego przez nas badania, już 43% stara się być wielozadaniowymi, aby w ten sposób oszczędzać czas na to, co naprawdę ważne czy przyjemne. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu sprytnych rozwiązań i odpowiedniemu planowaniu. Okazuje się, że najpopularniejszym rozwiązaniem na zmierzenie się z wyzwaniami dnia codziennego są nowoczesne technologie. Dzięki zmianie nawyków oraz przejściu z offline do online, wiele czynności możemy wykonać z poziomu naszego smartfona całkowicie samodzielnie –  mówi Tomasz Dębowski, Dyrektor Marketingu Frisco.pl. 

Technologie remedium na brak czasu

Smartfony, laptopy czy tablety stały się podstawowymi narzędziami pracy Polaków, a aplikacje mobilne nie służą już jedynie rozrywce. Nowoczesne rozwiązania usprawniają nasze życie oraz umożliwiają oszczędzić, takich jak np. sporo czasu przy wykonywaniu wielu obowiązków przelewy bankowe. Dla ponad połowy Polaków są one również pomocne przy codziennych kontaktach z bliskimi i znajomymi, choć jest to zdecydowanie domena kobiet (60% kobiet, 51% mężczyzn). Równie popularne, co korzystanie z mediów społecznościowych, stają się zakupy online – zamówienia przez Internet składa już ponad 57% kobiet i 43% mężczyzn. Coraz częstsze kupowanie przez Internet sprawia, że nawyk chodzenia na zakupy nie musi być już czynnością konieczną.

– Robienie zakupów online ma w Polsce coraz więcej zwolenników. Nie chodzi tu już tylko o wygodę, ale przede wszystkim o efektywne wykorzystanie czasu pomiędzy wykonywaniem innych czynności. Rosnącą popularnością cieszą się już nie tylko zakupy odzieży czy sprzętu AGD, ale także regularne zakupy spożywcze. Jak pokazuje przeprowadzone przez nas badanie, prawie co piąty Polak deklaruje robienie zakupów spożywczych online. Oprócz tego, że są one zdecydowanie wygodniejsze, pozwalają również oszczędzać czas dzięki wykorzystaniu przerw między innymi obowiązkami – podsumowuje Tomasz Dębowski, Dyrektor Marketingu Frisco.pl.

Zakupy w przerwie na reklamę

Dojazdy do pracy, krótkie przerwy w ciągu dnia czy wreszcie seria reklam podczas wieczornego seansu przed telewizorem to doskonałe okazje do tego, aby efektywniej wykorzystać chwile wolnego czasu. Jak wynika z badania Frisco.pl najczęściej tzw. „międzyczas” wykorzystujemy do przeglądania Internetu, robienia zakupów online czy rozmowy z bliskimi. 

Wiele rutynowych obowiązków pochłania nam czas, który można poświęcić na rzeczy naprawdę ważne, takie jak rodzina, czy realizacja własnych pasji. Często zapominamy lub nie mamy świadomości o istnieniu nowoczesnych rozwiązań, które zostały stworzone właśnie po to, by usprawniać życie i oszczędzać czas. Ich dostępność sprawia, że podczas wykonywania pozornie pasywnych czynności, możemy efektywnie wykorzystać wolną chwilę np. na robienie zakupów online. 

fot. materiały prasowe