Czym jest Wasz projekt?
Aplikacja Bike Service umożliwia użytkownikowi bez wychodzenia z domu znaleźć punkt serwisowy, zobaczyć ceny usług i zrobić rezerwację naprawy roweru. Nie trzeba nic już szukać w internecie. Jeśli serwis oferuje usługi mobile, to rower zostanie odebrany i przywieziony po naprawie. W aplikacji również istnieje możliwość oceny pracy mechanika. Dodatkowo został stworzony system zgłoszeń dla serwisów, który w pełni obsługuje prace mechaników niezależnie od tego czy klient korzysta z aplikacji czy też nie.
Jaki problem rozwiązujecie?
Problem związany ze znalezieniem właściwego i profesjonalnego serwisu rowerowego niezależnie od lokalizacji. Problem związany również z oszczędnością czasu np. rower może być serwisowany w trakcie naszej pracy. Dla serwisów rozwiązujemy wiele problemów związanych z pracą. Np. ewidencja napraw, historia roweru, czas pracy mechanika nad rowerem, ułatwiony kontakt z klientem oraz statystyka pracy całego serwisu. Dajemy również zaistnieć jednoosobowym serwisom mobilnym, które nie mają swojej stacjonarnej siedziby.
Do kogo kierujecie swój projekt?
Do wszystkich rowerzystów zarówno nieznających się na rowerach, jak i maniaków rowerowych z poszczególnych grup np. szosa, downhill, mtb, triathlon itp. Wszystko niezależnie od miejsca zamieszkania. Chcielibyśmy docierać również do osób, które dojeżdżają rowerem do pracy.
W jaki sposób projekt ma zarabiać?
Projekt zarabia na siebie dzięki abonamentowi rocznemu jaki płacą serwisy rowerowe. W zamian dostają cały pakiet obsługi oraz formę promowania dzięki aplikacji.
Kto stoi za projektem?
Absolwent Politechniki Warszawskiej, wydziału EiTi. Mgr inż Michał Dubaj jest pomysłodawcą całego projektu oraz zapalonym kolarzem i triathlonistą. Realizację graficzno-techniczą wykonała firma Artneo z Olsztyna. Wszyscy są zaangażowani w rozwój, promocję oraz sprzedaż. Łącznie przy projekcie pracuje ok. 8-10 osób.
Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?
Aktualnie jesteśmy na etapie podpisywania umów z serwisami w całej Polsce. Całość ruszyła w połowie września 2016. W aplikacji jest 12 punktów serwisowych i cały czas są dodawane nowe. Wszystko jest już przetestowane i wdrożone.
Jakie są plany rozwoju?
Do przełomu lutego i marca 2017 chcemy być dostępni w kilku miastach Polski. Cel to min. 20-30 punktów serwisowych. Najważniejsze dla nas miasta na początek to: Poznań, Wrocław, Kraków, Warszawa, Olsztyn, Trójmiasto, Katowice, Rzeszów i Białystok. Aktualnie rozbudowujemy opcje systemu zgłoszeń dla serwisów, aby jeszcze ułatwić im pracę. Docelowo aplikacja będzie też rozbudowana o funkcje ułatwiające określenie usterki, bądź usługi serwisowej roweru. Planem na przyszłość jest wdrożenie systemu w serwisach na Litwie, Słowacji, w Czechach, Holandii, Danii, Szwecji i Norwegii.