Na start warto być „smart”
Dzisiejszy świat biznesu znakomicie definiuje powiedzenie, że „czas to pieniądz”. Różnorodność produktów i usług skierowanych do przedsiębiorców jest tak wielka i tak szybko się zmienia, że niełatwo jest wybrać odpowiednią ofertę. Tym bardziej, że często determinuje ją nie tylko funkcjonalność, użyteczność czy marka, ale i cena – istotny element wpływający na koszty prowadzenia działalności. Bycie „smart” w biznesie to m.in. korzystanie z takich środków i narzędzi, które w mierzalny sposób wpłyną na rozwój firmy i jej konkurencyjność. Bycie „smart” to również stosowanie narzędzi nieodkrytych dotąd przez konkurencję. Warto zatem sięgnąć po rozwiązania na przykład Platformę Monevia, które szybko przyniosą wymierne korzyści firmie – teraz i w przyszłości.
Co zatem pomaga przedsiębiorcom w byciu „smart”?
Coraz bardziej popularnym wśród przedsiębiorców jest poszukiwanie zewnętrznego sposobu finansowania bieżącej działalności. Jednym z nich jest sprzedaż faktur przed terminem płatności – proste rozwiązanie, aczkolwiek jeszcze mało popularne w Polsce. To oferta dopasowana do potrzeb tych podmiotów, które wystawiają faktury z odroczonymi terminami płatności, nawet do 90 dni. Sprzedając swoje faktury, startupy otrzymują gotówkę na długo przed terminem płatności, nawet w dniu ich wystawienia. Otrzymane środki mogą przeznaczyć na dowolny cel.
Wymierne korzyści to jeden z głównych czynników mobilizujących startupy do działania. Dzisiejsza „młodzież” jest mobilna i nie ma czasu na stanie w przysłowiowej kolejce do okienka. Dlatego powstała Platforma Monevia – innowacyjny i autorski system internetowy, poprzez który przedsiębiorcy mogą sprzedawać swoje faktury niewymagalne, bez zbędnych formalności i zawsze wtedy, gdy potrzebują gotówki.
W Polsce z roku na rok rośnie liczba indywidualnych działalności gospodarczych, które potrzebują gotówki na utrzymanie swojej bieżącej płynności finansowej. Rośnie również liczba firm, także startupów, sprzedających swoje faktury poprzez Platformę Monevia. Klienci doceniają ten system za namacalne korzyści. Otrzymują realną gotówkę, a nie obietnicę – i to nawet w ciągu kilku godzin. Sami decydują o tym, kiedy skorzystać z tego sposobu finansowania. A powody są różnorodne, na przykład uregulowanie bieżącej raty leasingowej, sfinansowania wyjazdu na targi, zwiększenia stanu gotówki w bilansie prezentowanym przed inwestorem, wykorzystanie nagłej okazji rynkowej. Sprzedaż faktur traktowana jest wówczas jako logiczne, sprytne rozwiązanie wspierające zarządzanie własną firmą.
Sprzedaż faktur – jak to działa
Zasady współpracy są przejrzyste. Dosłownie w trzech prostych krokach:
- darmowa rejestracja online, bez zbędnych formalności,
- sprzedaż faktury z odroczonym terminem płatności w dowolnym momencie,
- przelew gotówki zaraz po zatwierdzeniu transakcji przez Monevię.
Platforma Monevia powstała z myślą o mikro i małych przedsiębiorcach. Młode startupy często stykają się z trudnościami w utrzymaniu rentowności swoich projektów – nie do końca są świadome, że bycie konkurencyjnym to również oferowanie swoim potencjalnym klientom wydłużonych terminów płatności. To jest właśnie ten element budowania przewagi konkurencyjnej, którego ciągle poszukują młodzi przedsiębiorcy. Zaoferowanie klientowi terminu płatności, dłuższego niż standardowe 14 dni, to nie tylko zaskakująca propozycja współpracy, ale i wartość budująca wizerunek startupu jako firmy stabilnej, mądrze zarządzanej i stawiającej na relacje ze swoimi kontrahentami.
Elastyczne i bieżące dopasowywanie się do wymagań rynku, sprzyja budowaniu i utrwalaniu pozycji konkurencyjnej. Stosowanie wydłużonych terminów płatności na fakturach, przy zachowaniu optymalnego poziomu cen i bieżącej płynności finansowej jest możliwe i opłacalne. Wystarczy sięgnąć po proste i elastyczne rozwiązanie, jakie oferuje Monevia.