fot. materiały prasowe
– O naszej inwestycji w spółkę zadecydowały dwa kluczowe czynniki. Pierwszym z nich jest zgrany i silny zespół założycielski SentiOne, posiadający interdyscyplinarne doświadczenie. Drugim czynnikiem był skalowalny model biznesowy oparty o solidne podstawy, który od samego początku rośnie w imponującym tempie ponad 100% rok do roku – tłumaczy Oktawian Jaworek, Zarządzający Venture FIZ.
– Jesteśmy ogromnie podekscytowani, że nasz mariaż nauki i biznesu rośnie w siłę. Nowy inwestor tej klasy to dla nas potwierdzenie, że konsekwentnie realizowana strategia budowania europejskiego lidera na rynku monitoringu internetu oraz bezkompromisowa praca nad nowymi funkcjami systemowymi, gwarantują sukces. Dzięki środkom z inwestycji zrealizujemy dwa najważniejsze cele. Po pierwsze przyspieszymy naszą ekspansję na pozostałe rynki europejskie. Po drugie udoskonalimy produkt, wprowadzając rozwiązania, które zostawią w tyle globalną konkurencję. Chcemy zautomatyzować analizę treści pochodzących z internetu do granic możliwości, oferując klientom SentiOne nie surowe dane, a konkretną wiedzę biznesową oraz inteligentne rekomendacje – komentuje zmiany Kamil Bargiel, Prezes Zarządu SentiOne.
SentiOne rozpoczęło swoją działalność cztery lata temu w Gdańsku. Wówczas na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej, Bartosz Baziński i Michał Brzezicki, w ramach pracy inżynierskiej, stworzyli prototyp systemu pozwalającego monitorować internet oraz automatycznie oznaczać wydźwięk opublikowanej w sieci wypowiedzi. Jako pierwszy w sukces narzędzia do monitorowania opinii uwierzył fundusz inwestycyjny AINOT. Przez ostatnie lata SentiOne było wielokrotnie nagradzane, zdobyło m.in.: nagrodę Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w konkursie na „Innowacyjny Projekt 2014”, nagrodę „Mikroprzedsiębiorca Roku”, a także nagrodę w konkursie „Młody Przedsiębiorca Roku 2014”. Od 2015 roku SentiOne realizuje wraz z Politechniką Gdańską projekt dla Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Dziś SentiOne monitoruje opinie w 26 krajach europejskich, a wśród klientów znajdują się między innymi: P&G, mBank, PwC, Beiersdorf, Huawei czy Reckitt Benckiser. Biura firmy znaleźć można między innymi w Holandii, na Węgrzech, w Czechach i w Niemczech. W Polsce SentiOne ma swoje biura w Warszawie oraz w gdańskim Inkubatorze Starter.