Sześć wskaźników sukcesu
Wspomniana ocena to tylko liczba i trudno opierać się na niej podejmując decyzję o tym, czy zainwestować w daną spółkę. Więcej powiedzą nam kolejne funkcje Zirry, izraelskiego startupu skierowanego głównie do inwestorów. Wpisując nazwę danej spółki w wyszukiwarce Zirra, np. „LiveChat”, możemy poznać sześć czynników związanych z firmą, które pozwolą ocenić, czy osiągnie sukces czy porażkę.
Poddając analizie dowolną spółkę otrzymamy sześć wskaźników. Zespół Zirra przedstawi nam komentarz eksperta, który ocenił daną firmę, tzw. bechnmarki, czyli kluczowy wskaźnik przy ocenianiu firm (np. wysokość inwestycji, wycena spółki), ogólną ocenę, wskaźniki sukcesu spółki, możliwe ryzyka z inwestycji i głównych konkurentów. Ta baza wiedzy może skrócić pracę headhunterom.
Im więcej wiesz, tym lepiej
Oprócz powyższych wskaźników, Zirra może podpowiedzieć nam więcej na temat wnętrza spółki, którą się interesujemy. Możemy poprosić zespół o to, by dowiedział się więcej na temat założycieli startupu, strategii marketingowej, liczby pracowników, oceny klientów i pozycji inwestorów w spółce. Wiadomo, że im więcej dowiemy się na jej temat, tym podejmiemy lepszą decyzję.
W tym właśnie szansy na sukces upatrują twórcy narzędzia skierowanego dla inwestorów Zirra. Za przygotowanie indywidualnego raportu na temat wybranego startupu, który powstanie w połączeniu pracy sztucznej inteligencji i ekspertów, pobiera opłatę. Podstawowy raport kosztuje 39 dolarów, a rozszerzona wersja (z informacjami o założycielach itd) – 49 dolarów.
Ułatwić życie inwestorom
Wspomniane raporty zostaną nam dostarczone w przeciągu 2-3 dni roboczych od złożenia zamówienia. Jeśli zależy nam na czasie, możemy dopłacić 50 dolarów do zamówienia i raport o spółce będziemy mogli przeczytać już następnego dnia. W bazie Zirra znajduje się obecnie 100 tys. firm z całego świata, niestety na liście nie znaleźliśmy np. Brand24 czy Docplannera.
Zespół ogłosił niedawno pozyskanie inwestycji w wysokości 1,6 miliona dolarów od grupy byłych zarządzających Microsoftu (Moshe Lichtman, Soma Somasegar) oraz od Madrona Venture Group. Jak pisze Time of Israel, Zirra jest wyceniana teraz na sześć milionów dolarów. – Marzymy by zostać liderem tego sektora, ale nie chcemy zastępować dogłębnej analityki. Chcemy po prostu ułatwić życie inwestorom – mówi Moshit Yaffe, CEO Zirra.
–
Przykładowy raport wygenerowany przez Zirra na temat Didi znajdziesz tutaj.