System Adquesto obchodzi większość adbloków, czyli odzyskuje nawet kilkadziesiąt procent ruchu na współpracujących z nim serwisach.
– System wystartował jesienią. Do końca 2018 roku trwały testy i optymalizacja. Obecnie rozpoczynamy działalność już na pełną skalę. Poza niezależnymi portalami jak Weszlo.com, dołączają do naszego systemu także duże grupy wydawnicze. Więcej szczegółów będziemy mogli podać wkrótce, kiedy zakończymy integracje – mówi Adam Majewski, główny pomysłodawca i dyrektor Adquesto.
Mechanizm działania
W Adquesto opłatą za dostęp do artykułów nie musi być przelew pieniędzy. Wystarczy prawidłowa odpowiedź na pytanie dotyczącej reklamy wchodzącej w skład adquestu, co zajmuje tylko parę sekund uwagi. Nagrodą jest darmowy dostęp do wartościowych treści.
Jako paywall Adquesto pozwala czytelnikom także na wykupienie dostępu do treści serwisu bez adquestów. Jednak z drugiej strony, każda poprawna odpowiedź na pytanie dotyczące reklamy generuje jeden grosz na cele charytatywne. Pieniądze przekazywane są w imieniu reklamodawców podopiecznym fundacji Siepomaga.pl.
Pierwsi klienci
Wśród marek, jakie gościły już na nowym formacie reklamowym można było znaleźć tak znane brandy jak Opel, Suzuki, Jeep, KFC, Lidl, Tymbark, Kotlin, Lancerto, Sugar Free, Doppel Herz, YES czy Asekuro.
– Reklamodawców pozyskujemy zarówno bezpośrednio, jak i w kooperacji z domami mediowymi. Podjęliśmy współpracę z największymi oraz najbardziej innowacyjnymi agencjami, w tym z liderami tej branży jak GroupM czy Publicis Media. Nierzadko reklamodawcy trafiają do nas sami, widząc adquesty gdzieś w internecie lub pytając się o nie w swoim domu mediowym – mówi Majewski.
Plany na 2019 rok
W planach Adquesto jest rozwój zarówno w Polsce jak i wyjście z nowym formatem reklamy na zachód Europy i do USA.
– Prowadzimy rozmowy z funduszami inwestycyjnymi, które zainteresowane są skalowaniem naszego formatu poza granice Polski. Tym niemniej nie lekceważymy także naszego rodzimego rynku. Choć wystartowaliśmy bardzo niedawno, to adquesty powoli stają się akceptowane przez czytelników, którzy rozumieją, że alternatywą jest twardy paywall wymagający przelewu pieniężnego albo powolny upadek ulubionych portali, które muszą przecież z czegoś żyć, aby móc tworzyć ciekawe teksty – dodaje Majewski.
Na etapie early stage w projekt zainwestował anioł biznesu Dawid Urban. Obecnie Adquesto, które coraz skuteczniej promuje swoją innowację na rynku reklamowo-wydawniczym, szykuje się do trzeciej rundy inwestycyjnej.