Chcecie pozyskać inwestora? Będziecie musieli policzyć emisję (podcast)

Dodane:

Hanna Baster Hanna Baster

Chcecie pozyskać inwestora? Będziecie musieli policzyć emisję (podcast)

Udostępnij:

Firmy, które zatrudniają dziesięć osób i więcej, będą musiały policzyć swój ślad węglowy za 2026 roku, bez względu na branżę. A już teraz, niezależnie od liczby pracowników, startupy mierzą się z tym wyzwaniem w obliczu coraz częstszych wymagań inwestorów. Jak policzyć swoją emisję i jak nie dostać łatki carbonwashera?

Zebraliśmy dzisiaj aż trzy spółki liczące i proponujące rozwiązania dla redukcji emisji w firmach, w tym jedna z nich działająca na bardziej rozwinietym w tym obszarze, brytyjskim rynku. Gośćmi naszego dzisiejszego podcastu są: Ewelina Sasin z TerGo, Aga Maciejowska z Plan Be Eco i Magda Stelmach z Redigo Carbon. Wszystkie nasze gościnie biorą udział w ClimAccelerator, którego głównym partnerem jest PKO Bank Polski.

Słuchaj najnowszego odcinka MamStartup Podcast i dowiedz się:

  • Od kiedy każda firma będzie musiała policzyć swój ślad węglowy?
  • Jak liczyć ślad węglowy?
  • Jak działają rozwiązania automatyzujące te obliczenia – Plan Be Eco, RedigoCarbon i TerGo?
  • Jak skutecznie redukować swój ślad węglowy?
  • Jak uniknąć greenwashingu?

Green (carbon) washing

Zbliża się prawdziwy wysyp firm, które będą oferowały zielone rozwiązania, a to za sprawą wielu regulacji unijnych, które już za chwilę nałoży obowiązki związane z klimatem i ekologią już nie tylko na duże firmy przemysłowe, ale które obejmą również sektor MŚP, praktycznie każdego przedsiębiorcę.

Jak to z nagłym popytem na dany produkt bywa, i tutaj, w obszarze zielonych technologii, istnieje duże ryzyko, że część podmiotów będzie oferować nam nierzetelny produkt, który może m.in. narazić naszą firmę na oskarżenie o carbonwashing. Skalę zagrożenia pokazuje skandal w jednej z największych firm dostarczającch zielone certyfikaty, Verra, której klientami są takie firmy jak Disney, Gucci czy Shell. Dlatego z moimi gośćmi porozmawiamy dzisiaj również o tym, jak nie dać nabrać się na greenwashing i jak go rozpoznać.

Zapraszamy do wysłuchania najnowszego odcinka Mamstartup Podcast.