Agora zawiesza HappyDay.pl i nie wytrzymuje konkurencji. Jak wyglądał rok 2012 w zakupach grupowych?

Dodane:

Marcin Małecki, MamStartup Marcin Małecki

Udostępnij:

W minionym roku powstało ponad 30 serwisów oferujących atrakcyjne rabaty. Część z nich bardzo szybko zniknęła jednak z rynku. Obecnie 67 serwisów istnieje lub jest w przygotowaniu. W sumie na rynku przewinęło się, według naszych obliczeń, aż 165 tego typu portali.

W minionym roku powstało ponad 30 serwisów oferujących atrakcyjne rabaty. Część z nich bardzo szybko zniknęła jednak z rynku. Obecnie 67 serwisów istnieje lub jest w przygotowaniu. W sumie na rynku przewinęło się, według naszych obliczeń, aż 165 tego typu portali.

Jedni zyskują…

Warto odnotować fakt zaistnienia kilku interesujących graczy, którzy pojawili się w 2012 roku i znaleźli swój sposób (oraz miejsce) w branży zakupów grupowych.

Serwisy takie, jak Killerdeal, Mr Rabat czy Infobuzer po trudnym początku ustabilizowały się na bardzo konkurencyjnym rynku i z miesiąca na miesiąc umacniały swoje pozycje tuż za czołową trójką. W ubiegłym roku pojawiły się również ciekawe inicjatywy podmiotów, które dotychczas nie były obecne w handlu online. W październiku wystartował portal kuponowy EatClub.pl od Makro Cash&Carry.

… drudzy gaszą światło

Początek nowego roku przyniósł kolejną gorącą wiadomość na rynku zniżek i kuponów rabatowych.

Agora S.A. zdecydował się zawiesić działalność serwisu HappyDay.pl, ponieważ w obecnym otoczeniu rynkowym nie spełnia on oczekiwań koncernu. Po o2 i Axel Springer jest to kolejny duży gracz, któremu nie powiodło się w branży zakupów grupowych. Jak widać gracze działający prężnie w budowaniu treści nie radzą sobie najlepiej w e-commerce.

tekst i grafika: informacja prasowa / Godealla.pl