Pierwsze miejsce dla Ahoy Travel, równorzędne drugie dla Start Holidays i ShopTrotter to wynik całodziennych sesji mentoringowych i zaciętej rywalizacji 12 projektów.
Kim są zwycięzcy?
– Pomagamy rozwiązywać powtarzające się problemy dla ludzi którzy latają przynajmniej 3 razy w tygodniu. Ahoy oszczędza setki godzin rocznie klientom, ułatwiając proces zamawiania i obsługi biletów – mówi Michał Hernas, co-founder Ahoy Travel.
Drugie miejsce ex-aequo zajęły StartHolidays i ShopTrotter. – Całe wakacje w jednym koszyku – u nas łatwo zrobisz swój wyjazd rezerwując lot, hotel, transfer i ubezpieczenie jednym kliknięciem. Bez biura podróży, bez płacenia agentom i kupując tylko to z czego rzeczywiście korzystasz – mówi o swoim projekcie Marcin Grodzicki, founder StartHolidays.
Z kolei ShopTrotter to „taki Tripadvisor na zakupy”. – Jesteśmy uniwersalnym i globalnym przewodnikiem zakupowym. W naszej bazie posiadamy blisko 100.000 butików w 85 miastach na świecie. Wszystkie butiki można filtrować przez kilka różnych tagów m.in. zakres cenowy, grupę produktową, styl, markę i lokalizację. Pozwalamy turystom w łatwy i szybki sposób znaleźć wymarzone produkty i akcesoria modowe w obcych miastach. Mocno wspieramy lokalne marki i butiki, dzielimy się naszą wiedzą zakupową i ogromnym zakresem przydatnych wskazówek, zbieranych przez zespół ShopTrotter przez ostatnie 5 lat. Dostarczamy użytkownikom wyjątkowe doświadczenie zakupowe. W naszej pracy łączymy pasję podróżowania z fascynacją modą. Obecnie przechodzimy przez proces rebrandingu, zmiany modelu biznesowego oraz upgrade’u portalu i aplikacji mobilnej. Niebawem planujemy relaunch zarówno nowej wersji portalu jak i aplikacji mobilnej. Poszukujemy aktywnie partnerów na całym świecie – mówi Lidia Zalewska, COO i co-founder ShopTrotter.
Kolejne edycje konkursu już niebawem
– Burda od dawna kojarzy się ze świetnej jakości magazynami. Dziś Burda to znacznie więcej. Projekt Startup Adventure to kolejny krok w naszym rozwoju w obszarze technologii, mobile oraz innowacji – mówi Anna Podkowińska-Tretyn – Chief Digital Officer Burda International Polska.
– W Burdzie wierzymy, że “startup” to tak naprawdę stan umysłu, dlatego budujemy go w głowach ludzi promując dzielenie się wiedzą, współpracę i networking. Najciekawsze projekty chcemy promować i wspierać na etapie dalszego rozwoju. Takie działanie ma podwójną korzyść nie tylko wspieramy młodą przedsiębiorczość, ale jednoczenie zaszczepiamy innowacyjność głęboko w organizacji – dodaje Jowita Michalska – Chief Marketing Officer Burda International Polska.
– Wszystkie projekty wykonały kawał dobrej roboty, ich poziom i pomysły na robienie biznesu są bardzo dobre. Już nie możemy doczekać się kolejnych edycji – mówi Łukasz Głombicki, online manager National Geographic Polska i współorganizator konkursu.
O konkursie
Startup Adventure to cykliczny konkurs dla Startupów organizowany przez Burda International Polska. Dzięki współpracy z najlepszymi mentorami i zaangażowaniu ekipy wydawnictwa Burda, Startup Adventure to idealne miejsce, by pokazać, zareklamować i rozwinąć swój projekt, a także znaleźć inwestorów.
Nagrodami w pierwszej edycji konkursu były: kampania reklamowa w mediach Burdy i półroczna opieka mentorska. Łączna wartość nagród dla zwycięzcy to 150 tysięcy złotych! Dodatkowo wybrane startupy spotkają się z managementem Burda Poland w celu omówienia potencjalnej współpracy i inwestycji.
Oto wszystkie startupy, które wzięły udział w Startup Adventure:
- Briefly
- Muscado
- StartHolidays
- Tripelo
- FootSteps
- PaxApp
- JaJade.pl
- ShopTrotter
- Qubiculo
- SocialTravel
- Travel Architects
- Ahoy Travel
Mentorami w konkursie byli:
- Margaret Ann Dowling – Dyrektor Regionalna Burda International Polska i Czechy
- Anna Podkowińska-Tretyn – Chief Digital Officer Burda International
- Jowita Michalska – Chief marketing Officer Burda International
- Edyta Pudłowska – Dyrektor Zarządzająca segmentów: nauka, podróże, IT, psychologia Burda International
- Małgorzata Nocuń-Zygmuntowicz – Dyrektor New Business & Corporate Media Burda International
- Katarzyna Sobańska-Helman – Dyrektor Regionalna Książek i Kolekcji Burda International Polska
- Piotr Bucki – bucki.pro
- Norbert Kilen – Strategy Director agencji social media Think Kong
- Marek Kotelnicki – co-founder Interne.st
- Kasia Janocha – co-founder Interne.st
- Marek Kapturkiewicz – Innovation Nest
- Dominik Komar – Havas Media Group
- Michał Rokosz – fundusz Inovo
- Norbert Młynarczyk – Wspólnik zarządzający KM Legal Advising
- Łukasz Krasnopolski – Prezes To ReforgeKonrad Gawłowski – Menadżer Inwestycyjny Satus VentureMateusz Tułecki – Twórca Internet
- Beta, strategy director w GrowPoint, prowadzący Startup Adventure
- Łukasz Głombicki – Online Manager National Geographic, prowadzący Startup Adventure
Pierwsze spotkanie odbyło się 31 maja w godzinach 12:30-18:45, w warszawskiej siedzibie AIP Business Link, w budynku Zebra Tower. Jego tematyka to podróże, adventure i czas wolny.
fot. materiały prasowe