AhoyConnect pozyskuje 3 mln dolarów. Wśród inwestorów Inovo Venture Partners i KAYA VC

Dodane: 14.09.2021

Informacja prasowa

Udostępnij:

AhoyConnect, czyli platforma agregująca i syntezująca dane płynące z różnych narzędzi i platform społecznościowych, otrzymała 3 miliony dolarów na dalszy rozwój produktu i ekspansję zagraniczną. Narzędzie umożliwia organizacjom zrozumienie, zautomatyzowanie i efektywniejsze skalowanie internetowych społeczności poprzez dostarczenie wniosków płynących z aktywności poszczególnych użytkowników. Runda została poprowadzona przez Inovo Venture Partners i KAYA VC, z dodatkowym finansowaniem od inwestora rundy pre-seed Lighthouse Ventures.

Community-led-growth

W pełni zdalny startup buduje rozwiązanie definiujące kategorię rynku jakim jest „community-led”. Niedawny raport „State of Community” przygotowany przez CMX wykazał, że ponad 86% ankietowanych spółek uważa, że ​​ich społeczność ma kluczowe znaczenie dla ich działalności, ale prawie połowa ma problemy z obiektywnym pomiarem tej wartości. Liczba aktywnych członków w danym miesiącu czy liczba odpowiedzi na dany wątek to dziś kluczowe, choć bardzo podstawowe, wskaźniki zaangażowania i sukcesu.

– Community-led-growth staje się wiodącą strategią wzrostu, to dodatkowa „warstwa” niejako budująca na product led-growth. Organizacjom brakuje zrozumienia tego, co dzieje się w ich własnej społeczności i wartości, jaką wnosi ona do biznesu – powiedział Tomas Jasovsky, założyciel i CEO AhoyConnect. – Nasza platforma nie tylko pozwala na skwantyfikowanie tej wartości, ale przede wszystkim maksymalizuje potencjał danych i aktywności dziejących się wewnątrz danej społeczności.

Wpływ społeczności na biznes

Platforma AhoyConnect wykorzystuje zaawansowane wskaźniki, które w obiektywny sposób określają wpływ społeczności na działy sprzedaży, marketingu, produktu czy wsparcia. Produkt integruje się z istniejącymi narzędziami społecznościowymi, takimi jak Discourse, Slack, InSided, Discord, Twitter, czy GitHub, a także oferuje interfejs API do łączenia się z wewnętrznymi źródłami danych, dając organizacjom jeden scentralizowany pulpit nawigacyjny wszystkich jego członków, ich działań i zachowań.

Dane są dalej przekuwane w wartościowe analizy, które pozwalają Community Managerom zrozumieć, które platformy najefektytwniej przyciągają i angażują nowych klientów, identyfikować potencjalnych ‘championów’ i ewangelistów produktu, wyłapywać sentyment w stosunku do nowych funkcjonalności i produktów, oraz automatyzować powtarzalne zadania.

AhoyConnect – next big thing?

– Podobnie jak wiele innych osób w branży technologicznej, jesteśmy przekonani, że rozwój rynku „community-led” to tzw. „next big thing” w skalowaniu startupów. AhoyConnect to rozwiązanie, które nie tylko integruje narzędzia do rozwoju społeczności, ale także uwzględnia sposób, w jaki na co dzień przebiega komunikacja i praca wewnątrz nich – powiedział Michał Rokosz, Partner w Inovo Venture Partners. – Opracowanie najlepszego rozwiązania, będącego odpowiedzią na szeroko rozpowszechniony problem to znakomity początek, ale nadal potrzebne są odpowiednie osoby, które poskładają wszystkie elementy w całość. Tomasowi udało się zebrać fantastycznych ludzi, którzy tworzą silne fundamenty dla światowej klasy zespołu.