AI? Cyberbezpieczeństwo? Wizerunek marki? Globalni liderzy biznesu są optymistami. Raport CNN International Commercial

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

AI? Cyberbezpieczeństwo? Wizerunek marki? Globalni liderzy biznesu są optymistami. Raport CNN International Commercial

Udostępnij:

CNN International Commercial (CNNIC) opublikowało globalny raport na temat tego, co kieruje decyzjami biznesowymi liderów. Prawie 2000 decydentów biznesowych z firm z 14 różnych krajów zostało przebadanych przez B2B International w celu ujawnienia ich motywacji, obaw i priorytetów. Wyniki badania zostały przedstawione w The Business Decision Makers’ Mindset.

Dzięki wglądowi i wiedzy kadry kierowniczej wyższego szczebla, właścicieli firm, członków zarządów, dyrektorów oraz kierowników działów, uzyskano kompleksowy zestaw danych. Dane te pochodzą od liderów z różnych sektorów, w tym Bezpośrednich Inwestycji Zagranicznych, Logistyki i Łańcucha Dostaw, Rozwiązań Technologicznych dla Biznesu oraz Energii, Środowiska, Społecznej Odpowiedzialności i Ładu Korporacyjnego i pozwalają ocenić niuanse i czynniki wpływające na strategie średnio- i długoterminowe.

Badanie ujawniło wyraźne trendy:

  • optymizm napędza wzrost – 81% decydentów biznesowych (BDM) jest przekonanych o zapewnieniu wzrostu przychodów w nadchodzącym roku;
  • cyberbezpieczeństwo, sztuczna inteligencja i zaawansowane technologie są centralnymi punktami strategii transformacji cyfrowej, przy czym 81% z badanych uznaje cyberbezpieczeństwo za cel biznesowy, a 66% za najważniejszą kwestię biznesową;
  • zrównoważony rozwój przechodzi od echa do działania – 61% BDM zmieniło lub planuje zakończyć współpracę z dostawcami ze względu na słabe podejście ESG lub nieetyczne praktyki;
  • wizerunek marki, jej postrzeganie, reputacja i zaufanie mają kluczowe znaczenie przy podejmowaniu decyzji, a 8 na 10 badanych preferuje współpracę z partnerami, których wartości są zgodne z ich własnymi;
  • globalna perspektywa ma kluczowe znaczenie, a 94% respondentów zgadza się, że międzynarodowe wiadomości są ważne dla podejmowania decyzji biznesowych.

– Zagłębianie się w makro i mikro wpływy na proces decyzyjny oraz impulsy, które określają mapę drogową organizacji, było fascynujące. Po pokonaniu bezprecedensowych wyzwań, od zmian technologicznych po zarządzanie rosnącymi oczekiwaniami w zakresie zrównoważonego rozwoju, decydenci biznesowi wyższego szczebla zachowują pozytywne nastawienie. Dzięki tym badaniom z pewnością zaobserwowaliśmy rozmycie priorytetów. Sztuczna inteligencja i nowe technologie nadal znajdują się w centrum uwagi, a teraz cyberbezpieczeństwo, które kiedyś mogło być uważane za zmartwienie działu IT, ale obejmuje utratę reputacji i zaufania konsumentów, jest najwyższym priorytetem biznesowym – mówi Jo Tenzer, Dyrektor Audience Insight w CNNIC.

Cały raport można pobrać stąd, 

Czytaj także: