AI może zdecydowanie uczynić cię lepszym badaczem – o ile używasz jej mądrze: raport Survicate i Amplitude

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

AI może zdecydowanie uczynić cię lepszym badaczem – o ile używasz jej mądrze: raport Survicate i Amplitude

Udostępnij:

Raport ujawnia, że 65,2% product manager i osób odpowiadających za researcher korzysta ze sztucznej inteligencji w badaniach produktowych. Wskazuje także, że specjaliści zajmujący się zarządzaniem produktami oraz badaniami użytkowników dążą do usprawnienia swojej pracy przy użyciu AI, pomimo obaw o jakość danych.

Survicate, platforma do zbierania i analizy feedbacku od klientów, opublikowała raport na temat obecnego stanu i przyszłości sztucznej inteligencji (AI) w badaniach produktowych. We współpracy z Amplitude, platformą analityki cyfrowej, Survicate potwierdziło powszechną adopcję narzędzi AI wśród
specjalistów zajmujących się badaniami produktu i użytkowników oraz znaczny optymizm co do ich potencjału transformacji tych obszarów. Badanie opiera się na spostrzeżeniach ekspertów ds. produktów i badań użytkowników z firm takich jak Text (wcześniej LiveChat), Tidio, Piwik Pro, Prowly (Semrush), Cognism, DeepL i Amplitude.

Czytaj także: Jak połączyć komunikację asynchroniczną i w czasie rzeczywistym? Grupa Text ma na to patent

AI jako wykwalifikowany asystent do czasochłonnych zadań

Kluczowe wnioski z raportu obejmują:

  • 65,2% specjalistów ds. produktu korzysta już z narzędzi AI w swoich badaniach;
  • czasochłonna analiza danych jest głównym wyzwaniem w badaniach produktowych dla 26,6% respondentów;
  • mimo optymistycznego nastawienia do potencjału AI, 39,7% specjalistów wyraża obawy co do dokładności spostrzeżeń generowanych przez sztuczną inteligencję.

Kluczowym wnioskiem płynącym z raportu jest to, że AI może zdecydowanie uczynić cię lepszym badaczem – o ile używasz jej mądrze – komentuje Karolina Brach, product marketing manager i koordynatorka projektu w Survicate. – Chociaż nadal istnieją obawy dotyczące spostrzeżeń generowanych przez sztuczną inteligencję, odkryliśmy, że ma ona realny potencjał do przyspieszenia analizy danych. Pomyśl o AI jak o wykwalifikowanym asystencie zajmującym się czasochłonnymi zadaniami, pozwalającym ci skupić się na kluczowych decyzjach kształtujących twój produkt.

Raport podkreśla również, że największą przeszkodą w wydobywaniu spostrzeżeń z opinii użytkowników jest rozproszenie danych w wielu źródłach (27,3%). Sugeruje to, że zdolność AI do szybkiej analizy i syntezy danych z wielu źródeł może być szczególnie cenna.

– W ciągu najbliższych trzech lat AI fundamentalnie przekształci podejmowanie decyzji produktowych, wspierając badania i stając się zaufanym członkiem zespołów produktowych – dodał Brandon Khoo, senior product manager w Amplitude. – Choć to dopiero początek, już widzimy wiele narzędzi, które nie tylko usprawniają analizę sentymentu i identyfikację trendów, ale także dostarczają proaktywne rekomendacje dotyczące tego, jakie funkcje budować.

Pełen raport można znaleźć tutaj.

Czytaj także: