Airbnb będzie mierzyć ślad węglowy. Firma dostosowuje swoją politykę do trendów eko-hostingu

Dodane:

Kasia Krogulec Kasia Krogulec

Airbnb będzie mierzyć ślad węglowy. Firma dostosowuje swoją politykę do trendów eko-hostingu

Udostępnij:

Airbnb chce, aby podróżowanie nie odbywało się kosztem ekologii. Żeby zrealizować ten cel, firma utworzyła centrum edukacyjne dla gospodarzy i podróżujących. Na zajęciach kursanci dowiedzą się jak zmniejszyć ślad węglowy.

Dzięki powstałej inicjatywie Airbnb ma nadzieję zminimalizować ilość odpadów żywnościowych i poprawić efektywność energetyczną.

Coraz więcej osób zwraca uwagę na ochronę środowiska i kupuje produkty firm, które deklarują bycie eko. Airbnb wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, informując w ostatnim komunikacie, że najlepszym sposobem na zbudowanie bardzo wartościowego biznesu jest odpowiadanie na potrzeby swoich klientów.

Ślad węglowy

Na początku tego miesiąca Airbnb ogłosił swoje plany pomiaru śladu węglowego zarówno w działalności korporacyjnej firmy, jak i tego związanego z podróżami odbywanymi za pośrednictwem platformy.

Pomiar śladu węglowego może pośrednio przyczynić się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla i ustanowienia nowych standardów dla zrównoważonego transportu.

Właściciele platformy mają nadzieję stworzyć nowy standard dla zrównoważonych podróży. Ta zmiana jest zgodna z rosnącym trendem eko-hostingu.

„Meet the Experts”

5 listopada ubiegłego roku Airbnb zorganizował w Edynburgu wydarzenie „Meet the Experts”. Podczas spotkania gospodarze mogli dowiedzieć się o sposobach zmniejszenia ilości marnowanej żywności i efektywnym wykorzystaniu energii od takich firm jak Big Clean Switch, OLIO i Green Tourism.

Po wydarzeniu Patrick Robinson, dyrektor ds. polityki publicznej w Airbnb, powiedział: – Dla wielu gospodarzy Airbnb uczynienie ich domów bardziej przyjaznymi środowisku stało się najwyższym priorytetem. Chcemy pomóc im to urzeczywistnić. Dlatego też byliśmy zajęci współpracą z wiodącymi organizacjami w tej przestrzeni i wykorzystywaliśmy wiedzę eko-gospodarzy, by pomóc wszystkim goszczącym podróżnych stać się bardziej zrównoważonymi.

Wiedza na temat zrównoważonego rozwoju będzie również udostępniania w postaci filmów i artykułów, które widzowie znajdą w serwisie online. Treści mają skłaniać gospodarzy i gości do wprowadzania niewielkich zmian, które mogą mieć duży wpływ na środowisko.

Obecnie Airbnb pracuje nad szczegółowym przewodnikiem eko-hostingu.

Konkurencja nie śpi

Wiele innych firm podjęło podobne inicjatywy. Serwis do rezerwacji hoteli i noclegów – Accor oraz wydawnictwo przewodników turystycznych – Lonely Planet, również złożyły obietnice redukcji emisji dwutlenku węgla.

W związku z tym może wzrastać konkurencja między przedsiębiorstwami w zakresie zrównoważonego rozwoju. Jeśli firmy takie jak Airbnb chcą utrzymać swoich klientów, będą musiały wzmocnić swoje działania na rzecz ekologii.