Akardo SA –rusza emisja akcji e-commerce z rzemieślniczym obuwiem

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Akardo SA –rusza emisja akcji e-commerce z rzemieślniczym obuwiem

Udostępnij:

Akardo SA – e-commerce z rzemieślniczym obuwiem – właśnie ruszył z drugą emisją crowdfundingową promowana przez platformę Crowdway. Spółka planuje pozyskać 1,68 mln zł, które przeznaczy na rozwój działalności zagranicznej – marki Akardo w Czechach i na Słowacji oraz nowego brandu premium Haka Shoes w całej Unii Europejskiej. Spółka planuje docelowo debiut na NewConnect, najwcześniej w 2023 roku.

Szczegółowe cele emisji

Ekspansja zagraniczna wraz ze zmianą platformy e-commerce dla sklepu internetowego wraz z dostosowaniem modelu biznesowego do sprzedaży eksportowej – dodatkowi pracownicy, tłumaczenia, sposoby płatności, logistyka, wdrożenie wersji sklepu dla domen akardo.cz i akardo.sk. Ponadto działania marketingowe – budowa od podstaw wewnętrznego działu marketingu, który będzie pracował nadzwiększaniem świadomości oraz sprzedaży obu marek. Poszerzenie asortymentu – wzrost liczby modeli oraz nawiązanie współpracy z kolejnymi zakładami szewskimi. Zwiększenie środków obrotowych i dalsze zatowarowanie magazynu.

Uważamy, że wysokiej jakości rzemiosło jest wartością, o której powinien usłyszeć świat. W związku z tym w 2021 roku stawiamy na ekspansję zagraniczną. Chcemy, aby Akardo rozpoczęło działalność eksportową od Czech oraz Słowacji. Uruchomienie platform e-commerce na tych rynkach mamy zaplanowane odpowiednio na trzeci i czwarty kwartał tego roku. Jest to jeden z celów obecnej emisji akcji spółki. Ponadto trwają ostatnie prace nad startem w drugim kwartale br. nowej marki Haka Shoes, która od razu będzie oferowana w krajach Unii Europejskiej – mówi Adam Kubarski, prezes Akardo SA.

Męska kolekcja obuwia premium – Haka Shoes

Spółka zaprojektowała 8 modeli klasycznych butów, szytych rzadko spotykaną w Polsce, metodą blake. Została przygotowana pełna identyfikacja wizualna marki i zakończone zostały wszystkie prace graficzne. Sklep internetowy jest zaprogramowany w 90%, a jego start planowany jest do końca kwietnia 2021 roku. Haka Shoes będzie prowadzić sprzedaż na terenie całej Unii Europejskiej, a docelowo globalnie.

Rozwój sprzedaży

Akardo SA – to platforma e-commerce, która nieprzerwanie od 2013 roku – sprzedaje obuwie wykonywane ręcznie przez lokalnych rzemieślników z okolic Wadowic. Oferuje 650 modeli butów odznaczających się wysokim stosunkiem jakości do ceny. Spółka obsłużyła w ostatnim roku 13000 zamówienia na łączną kwotę ponad 4 400 000 zł, a od powstania marki Akardo współpracujący z nią szewcy wyprodukowali ręcznie 55 000 par butów.

Pierwsza emisja akcji Akardo SA

Wiosną ubiegłego roku spółka przeprowadziła pierwszą kampanię crowdfundingową, która zakończyła się sukcesem w postaci zebrania 100% kapitału wynoszącego 999 999 zł. Ponad 500 Inwestorów objęło wówczas wszystkie z oferowanych 111 111 akcji.

Dofinansowanie ze środków UE

Akardo SA pozyskało finansowanie z UE na projekt „Stworzenie innowacyjnego sklepu internetowego o zasięgu międzynarodowym wraz z nową marką wysokiej jakości męskiego obuwia produkowanego przez małe zakłady szewskie z okolicy Wadowic”. Jest on realizowany w ramach pod działania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” z PROW na lata 2014–2020. Działanie polega na stworzeniu nowego sklepu internetowego z nową marką obuwia męskiego. Całość kosztów kwalifikowalnych to ponad 200 tys. zł. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 70%.

Rynek

E-commerce jest jedną z gałęzi gospodarki, które mocno zyskały podczas epidemii. W ciągu pięciu lat ma on osiągnąć wartość 162 mld zł, co oznacza średnioroczny wzrost o 12 proc. – podali eksperci PwC. Z analiz wynika również, że ponad 74 proc. Polaków po zakończeniu pandemii utrzyma poziom zakupów internetowych, a 10 proc. zamierza je nawet zwiększyć. Badania Gemius pokazują, że 72% internautów kupuje w polskich e-sklepach, a 30% w zagranicznych. Polacy wolą dokonać zakupów w rodzimych sklepach, ponieważ zwiększa to poziom ich bezpieczeństwa.

Według prognoz portalu Statista do 2023 r. udział przychodów generowanych w Europie w kanałach e-commerce z sektora obuwia ma wzrosnąć do 19,5%. Natomiast w Polsce w 2019 r. 22,0% sprzedaży obuwia było generowane przez sklepy online. Prognozowany jest wzrost tej wartości do poziomu 24,4% w 2023 r.

Obuwie rzemieślnicze

W ofercie Akardo znajdują się buty tworzone wyłącznie ręcznie w małych zakładach szewskich. Dzięki takiej formie produkcji spółka jest w stanie kontrolować jakość na każdym etapie. Przy wytwarzaniu obuwia wykorzystywane są głównie polskie półprodukty – podeszwy oraz skóry. Akardo pracuje wyłącznie w oparciu o najlepsze i zaufane garbarnie. Buty od współpracujących z szewców to lata praktyki oraz starannie wyselekcjonowana, miękka skóra, w której stopa nie odkształca się i nie odparza. Podczas produkcji obuwia Akardo, nie wytwarzają się substancje, które mogłyby zaszkodzić zdrowiu, a wysokiej jakości surowce zapewniają stabilność buta.