Akcelator startupów Kogifi zainwestował w spółkę MadeInPoint - niemieckiego lidera technologii AR

Udostępnij:
W sierpniu polski akcelerator startupów nabył akcje niemieckiej spółki MadeInPoint, twórców innowacyjnego rozwiązania z zakresu pracy w rozszerzonej rzeczywistości – MadeInHolo.

Firma MadeInPoint GmbH specjalizuje się w usługach konsultingowych dot. platformy SharePoint oraz Office 365. To właśnie niemiecka spółka stoi za stworzeniem marki MadeInHolo – zespołu specjalistów pracujących nad technologiami AR (augmented reality – rzeczywistość rozszerzona) oraz VR (virtual reality – rzeczywistość wirtualna). W sierpniu, w ramach inwestycji typu cross-border, 30 proc. akcji MadeInPoint trafiło w ręce polskiego akceleratora startupów Kogifi Consulting Group.

Krok ten dla obu firm oznacza wymierne korzyści. Transakcja znacznie ułatwi Kogifi pozyskanie nowych klientów na rynkach niemieckojęzycznych oraz umożliwi świadczenie profesjonalnych usług w zakresie konsultingu na platformie SharePoint. MadeInPoint natomiast rozszerzy swoja ofertę o usługi oparte o technologie Adobe, Sitecore oraz Salesforce. Dla Kogifi szczególnie istotne są udziały w rozwiązaniach marki MadeInHolo, która znacznie wyprzedza konkurencyjne firmy w pracy nad AR/VR.

– Widzimy w technologiach tworzonych w MadeInHolo bardzo duży potencjał, m.in. przy budowaniu systemów wspomagania pracy zdalnej, obsłudze serwisowej, projektowaniu platform SaaS czy nauce na odległość – mówi Tomasz Gibas, prezes Kogifi. Obecnie istniejące rozwiązania oraz przyszłe projekty mają pomóc w dążeniu do głównego celu Kogifi Consulting Group, jakim jest świadczenie usług e-commerce opartych o systemy sztucznej inteligencji.

Natychmiastowym efektem inwestycji jest stworzenie wspólnie przez Kogifi i MadeInHolo nowej usługi, polegającej na przenoszeniu elementów ze świata rzeczywistego do świata wirtualnego, opierając się na technice fotogrametrii oraz specjalnych skanerach. Proces został zoptymalizowany do tego stopnia, że przeniesienie elementu zajmuje jedynie dwie godziny i kosztuje kilkukrotnie mniej od dotychczas stosowanych na rynku praktyk.

– Celem tego projektu jest przyspieszenie sprzedaży produktów naszych partnerów biznesowych dzięki wykorzystaniu atrakcyjnej formy, jaką jest rozszerzona rzeczywistość. Trend sprzedaży SMART-commerce jest obecnie w stałym rozpędzie, ponieważ pozwala na nowy sposób dotarcia do konsumenta. Wypracowanie jego nowych nawyków to szansa, z której już dziś korzystają najbardziej świadomi sprzedawcy – mówi Tomasz Gibas

– Dzięki połączonemu zapleczu technologicznemu oraz stale rosnącemu zespołowi projektowemu spodziewamy się być ważną częścią zbliżającej się rewolucji w dziedzinie nauki, zakupów oraz, w szerszej perspektywie, ludzkich interakcji – dodaje Marek Czarzbon, prezes MadeInPoint, który obecnie pełni także rolę doradcy Kogifi w zakresie platform AR/VR oraz pracuje nad implementacją pojawiających się trendów na platformach inteligentnego e-commerce.