fot. materiały prasowe
Przewaga konkurencyjna
Rozwiązanie opracowane przez warszawski startup SmartCart to inteligentny wózek na zakupy połączony z kasą samoobsługową. Wyposażony jest w ekran dotykowy, kamerę i wagę, dzięki czemu klienci samodzielnie mogą przejść przez niemal cały proces zakupowy. Wykorzystując aplikację Mój Carrefour i czytnik zintegrowany z wózkiem, skanują wybrane przez siebie produkty i następnie kierują się do kasy, aby sfinalizować transakcję w tradycyjny sposób lub za pośrednictwem płatności mobilnych.
– SmartCart to przykład rozwiązania, które będziemy wspierać w naszym inkubatorze dla startupów C4 Retail Lab – mówi Marcin Olech z Carrefour Polska. Dodaje, że inteligentny wózek odpowiada potrzebom klientów i sieci sklepów, bo umożliwia dokonywanie szybszych zakupów, co z kolei jest pomoce przy budowaniu przewagi konkurencyjnej.
Testy
Przedstawiciele francuskiej spółki tłumaczą, że SmartCart zostanie wprowadzony do testów w laboratoryjnym supermarkecie Carrefour na warszawskiej Białołęce. Pozwoli to twórcom rozwiązania sprawdzić w jaki sposób konsumenci wchodzą w interakcję z wózkiem oraz lepiej dostosować go do oczekiwań klientów. Testy potrwają przez najbliższych kilka miesięcy, a potem rozwiązanie zostanie wdrożone w innych placówkach.
– Testy w sklepach Carrefour to znakomity sprawdzian dla SmartCarta. Klienci tej sieci mają stały kontakt z nowymi technologiami i usługami opracowywanymi przez firmę. Chcemy, aby nasze rozwiązanie odpowiedziało na wymagania klientów i zapewniło im jak najwyższy poziom obsługi. Stale pracujemy nad SmartCartem i rozwijamy jego możliwości – mówi Jarosław Kaczmarczyk, prezes zarządu SmartCart.
Potencjał polskich startupów
Inkubator dla startupów technologicznych C4 Retail Lab powstał w 2017 roku i ma wspierać omnikanałową strategię francuskiej firmy. Dzięki niemu przedsiębiorcy mogą testować swoje rozwiązania w laboratoryjnym supermarkecie na warszawskiej Białołęce oraz liczyć, że po sprawdzeniu się, zostaną wdrożone w placówkach Carrefour na świecie.
Przy okazji uruchomienia inkubatora przedstawiciele firmy wspomnieli, że dostrzegają potencjał polskich startupów. – To one będą kształtować przyszłość nowych technologii wykorzystywanych w krajowym, a także światowym biznesie. Mamy ambicję być nie tylko jednym z głównych graczy w obszarze handlu detalicznego, ale dzięki inwestycji w polskie startupy zbudować znaczącą przewagę konkurencyjną i stać się synonimem firmy innowacyjnej – powiedział wówczas Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska.