W ostatni piątek odbyła się kolejna edycja Startup Sauna Warmup. Tym razem akcelerator z Helsinek zagościł w Tallinnie. Stolica Estonii, choć jest o wiele mniejszym miastem niż Warszawa, posiada kilka ciekawych projektów, a startupy mają tutaj dobre warunki do rozwoju. Współorganizatorem imprezy był Garage48 hub, który bardzo mocno wspiera lokalne przedsięwzięcia.
Przypomnijmy zasady działania Startup Sauny: jest to akcelerator z Finlandii, który wspiera nadbałtyckie startupy. Selekcja odbywa się dzięki Warmupom, na których wybiera się 3 zwycięzców, którzy mają szansę wziąć udział w sześciotygodniowym programie w Helsinkach. Z 27 startupów wygrywających lokalne edycje, wybieranych jest ostatecznie około 15 projektów. Uwieńczeniem jest Demo Day przed inwestorami z doliny krzemowej oraz wyjazd dla najlepszych startupów do San Francisco. Według informacji organizatorów, w ostatnim Demo Day uczestniczyło 500 osób związanych z branżą startupową. W zbliżającej się edycji ta liczba ma się podwoić!
Jako EduKoala, choć zajęliśmy drugie miejsce w Warszawie, nie byliśmy zadowoleni z osiągniętego wyniku i postanowiliśmy pokazać się po pivocie raz jeszcze. W imprezie wzięło udział 13 startupów, spośród których została wybrana finałowa trójka. Porównując Startup Sauna Warmup Tallinn do edycji odbywającej się w Warszawie, można było zauważyć dużą różnicę jakościową na korzyść Tallinna. Konkurencja była dużo większa. Ostatecznie miło nam poinformować, że jednym z 3 zwycięzców została EduKoala. Pozostałe dwa startupy, które mają szansę dostać się do Helsinek to monsavile.com oraz metrify.io.
Przed krótkim opisem 2 projektów, których możecie nie znać, warto zaznaczyć, że wszyscy zwycięzcy uczestniczyli w poprzednich Warmupach, które miały miejsce w ostatnich dniach. Jak widać organizatorzy docenili w ten sposób charyzmę i zaangażowanie startupów. Potwierdza to zasadę, że niezależnie od tego co robimy, trzeba się mocno rozpychać i walczyć o swoje.
Krótkie opisy startupów, które zwyciężyły:
EduKoala – aplikacja, która umożliwia naukę słówek z dowolnego języka, przy każdym odblokowaniu telefonu.
Monsavile – startup oferujący firmom odzieżowym platformę w modelu SaaS, dzięki której będą w stanie przyjmować od swoich klientów zamówienia na zindywidualizowane koszule zgodnie z określonymi przez użytkownika rozmiarami oraz wybranymi kolorami. Celem firmy jest dostarczenie oprogramowania, dzięki któremu każda firma odzieżowa będzie mogła uszyć koszulę zgodnie z indywidualnymi oczekiwaniami klienta.
Metrify – oprogramowanie umożliwiające namierzanie najbardziej wartościowych użytkowników aplikacji nazywanych przez twórców jako „alpha users”. Chodzi tutaj przede wszystkim o wskazanie użytkowników mających największy wpływ na otoczenie, którzy polecają naszą aplikację. Otrzymując takie informacje, deweloperzy są wstanie kierować bardziej spersonalizowane komunikaty do użytkowników.
relacja Michała Karmińskiego