Sukces Piwnego Imperium na Wspieram.to – case study

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

W Polsce crowdfunding, czyli finansowanie społecznościowe, dopiero co zaistniał w świadomości Polaków. Z miesiąca na miesiąc można jednak zobaczyć coraz więcej udanych polskich projektów sfinansowanych za pomocą platform crowdfundigowych.

W Polsce crowdfunding, czyli finansowanie społecznościowe, dopiero co zaistniał w świadomości Polaków. Z miesiąca na miesiąc można jednak zobaczyć coraz więcej udanych polskich projektów sfinansowanych za pomocą platform crowdfundigowych.

Piwne Imperium to planszowa gra strategiczno-ekonomiczna, w której gracze wcielają się w zarządców niewielkich, lokalnych browarów i starają się uzyskać dominującą pozycję na rynku piwa. Pierwszy nakład planowany był w 500 egzemplarzach. Aby gra nabrała jak najbardziej profesjonalnego wyglądu, w październiku 2013 r. twórcy gry: Filip Głowacz i Irek Huszcza postanowili poprosić internautów o finansowe wsparcie. Za pomocą platformy finansowania społecznościowego Wspieram.to zbierali pieniądze na „dopieszczenie” grafiki, przygotowanie opakowania, wyjazd na targi gier planszowych do Essen, przetłumaczenie gry na język angielski i niemiecki oraz przygotowanie gry do druku.

fot. Wspieram.to | Grafika główna artykułu royalty free z Fotolia

Jeszcze przed startem kampanii crowdfundingowej na portalu Wspieram.to pomysłodawcy projektu przeprowadzili otwarte testy gry, by wyeliminować ewentualne błędy. Projekt wsparli ambasadorzy Wspieram.to: Krzysztof Gonciarz i Michał Górecki. I to m.in. dzięki nim informacja o starcie kampanii rozprzestrzeniła się bardzo szybko w mediach społecznościowych, na Wykopie czy na specjalistycznych forach. Projekt zrealizował się w rekordowym czasie – po 2h 25 min uzbierał 100% wymaganej kwoty w wysokości 5 200 zł.

Duże zainteresowanie projektem wśród internautów zwróciło uwagę firm komercyjnych. Mecenat nad projektem objęła poznańska firma Cube, która m.in. po zakończeniu kampanii na Wspieram.to wykupiła cały pozostały nakład (300 sztuk), by móc samemu ją dystrybuować. Dzięki temu twórcy Piwnego Imperium zamiast martwić się o sprzedaż gry, mogli zająć się jej dalszym udoskonalaniem. Drugim mecenasem projektu została firma Q-workshop – producent kości do gier RPG i planszowych, która ofiarowała wszystkim wspierającym limitowaną edycję zestawu kości do gry zaprojektowanych na potrzeby projektu.

Projekt gry wsparło w sumie 149 osób na łączną kwotę 25 489 zł, czyli aż 490% zakładanej kwoty. Około 70 proc. z nich wsparło projekt za kwotę 162 zł lub wyższą, która zapewniała otrzymanie gry. Kolekcjonerskie egzemplarze gry dotarły do wspierających już niespełna dwa miesiące po zakończeniu projektu, czyli tuż przed świętami. Sukces finansowy projektu na Wspieram.to pozwolił jego twórcom na rozwój gry m.in. pod kątem rynku zagranicznego.

Nazwa projektu: Piwne Imperium – gra planszowa

Platforma crowdfundingowa: Wspieram.to

Autorzy projektu: Filip Głowacz i Irek Huszcza

Zakładana kwota: 5200 PLN

Całkowita zebrana kwota: 25 489 PLN, czyli 490% zakładanej kwoty

Czas trwania zbiórki: 30 dni

Link: https://wspieram.to/528-piwne-imperium-gra-planszowa.html

MamStartup jest patronem medialnym Wspieram.to

Marcin Galicki

Pomysłodawca Wspieram.to

Absolwent Informatyki i Public Relations. Doświadczony marketing manager i organizator eventów kulturalnych i muzycznych. Wokalista w industrial metalowym zespole Cruentus. Zafascynowany ekonomią współpracy oraz finansowaniem społecznościowym na świecie, fan mocnej muzyki, amerykańskich komiksów, nowych technologii, ciekawych zjawisk w social mediach i kontrowersyjnej reklamy.