– Tworzeniem pionierskich technologii i rozwiązań dla naszych klientów zajmujemy się od stuleci – mówi Klaas Kruithof, Chief Technology Officer w AkzoNobel. – Obecnie, w czasach szybkiego rozwoju technologii w tak wielu dziedzinach, zapraszamy inne firmy do wspólnego działania w celu dalszego przesuwania granic – poza obecne oczekiwania, wyobrażenia i pokolenia. Paint the Future to nasz sposób na rozwój innowacji w branży farb i powłok specjalistycznych we współpracy z innymi podmiotami.
Wyjątkowe podejście AkzoNobel do innowacji, oparte na obopólnych korzyściach, naprawdę działa. Nowe technologie i zaawansowane rozwiązania dzięki współpracy powstają znacznie szybciej, co potwierdza doświadczenie z pierwszej edycji konkursu. W ciągu zaledwie dwóch lat inicjatywa Paint the Future przyniosła 18 udanych projektów.
– Możliwość skorzystania z wiedzy, doświadczenia, zasobów i globalnego zasięgu AkzoNobel, a także know how 2 220 członków naszego ekosystemu, to dla startupów niesamowita szansa, by dużo szybciej wdrożyć swoje rozwiązania. Razem możemy dojść o wiele dalej – mówi Ally van der Boon, Paint the Future Program Manager.
Tegoroczne wyzwanie obejmuje pięć kategorii:
- Ulepszona funkcjonalność: Jakie ekscytujące nowe funkcjonalności i/lub możliwości transformacyjne może przynieść zgłoszona technologia, by ożywić malowane powierzchnie?
- Doświadczenie klienta: W jaki sposób proponowane rozwiązanie może polepszyć doświadczenie czerpane przez klientów z produktów i usług AkzoNobel?
- Inteligentna aplikacja: W jaki sposób nowe rozwiązanie może zmienić lub ulepszyć sposób stosowania farb i lakierów?
- Rozwiązania circular system: W jaki sposób zgłoszone rozwiązanie umożliwia powtórne wykorzystanie materiałów w dowolnym etapie działalności biznesowej (value chain)?
- Inteligentna produkcja i łańcuch dostaw: W jaki sposób nowatorskie rozwiązanie pomoże tworzyć i wdrażać inteligentniejsze rozwiązania w produkcji i łańcuchu dostaw?
Paint the Future zainicjowany został przez AkzoNobel w 2019 r. jako globalny ekosystem tworzenia innowacji poprzez współpracę. To śmiała inicjatywa, która ma przyspieszać rozwój, testować, wdrażać i odpowiednio dostosowywać idee i rozwiązania przeznaczone dla branży farb i lakierów. W ramach Paint the Future producent realizuje różnorakie programy mające przyspieszyć rozwój technologiczny. Początkowo konkurs przeznaczony był dla startupów, jednak szybko dołączyły do niego uczelnie wyższe, instytuty badawcze i dwie duże grupy dostawców. Dzięki nieustannemu wzrostowi i rozwojowi ekosystemu zasilanego sukcesami każdego z programów, Paint the Future stał się największym przedsięwzięciem tego rodzaju w branży.
Więcej informacji znajduje się na stronie letspaintthefuture.com
Artykuł powstał we współpracy z AkzoNobel