Alibaba chce konkurować z InPostem w Polsce?

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Alibaba chce konkurować z InPostem w Polsce?

Udostępnij:

Firma Alibaba wystawiła ogłoszenie, w którym szuka osoby, która rozwinie sieć automatów paczkowych w Warszawie. Czyżby chiński gigant chciał wejść do walki o polski rynek z InPostem?

Według ustaleń serwisu wiadomoscihandlowe.pl Alibaba planuje wejść na polski rynek z własnymi automatami padaczkowymi. Serwis wywnioskował tę informację po tym, jak chińska firma wystawiła ogłoszenie, w którym szuka managera, który będzie odpowiedzialny za rozwój sieci automatów paczkowych dedykowanych serwisowi e-commerce w Warszawie. 

Alibaba co prawda nie potwierdziła tych informacji – napisała jedynie, że na ten moment nie chce komentować sprawy, jednak zauważone przez serwis wiadomoscihandlowe.pl ogłoszenie o pracę nie pozostawia złudzeń. Jeżeli ta informacja się potwierdzi nasz polski InPost zyska silnego konkurenta na rynku, na którym obecnie dominuje. 

InPost szykuje się do debiutu

Podczas gdy konkurencja ostrzy sobie pazury na rynek e-commerce nad Wisłą, polski InPost ma się bardzo dobrze. Kilka dni temu informowaliśmy, że firma ogłosiła już oficjalnie, że szykuje się do debiutu na giełdzie Euronext Amsterdam. W planach jest również ekspansja do Francji, Hiszpanii i Włoch.

InPost w ostatnim czasie podpisał też umowy z takimi gigantami jak Amazon, IKEA czy AliExpress. W tym gronie brakowało tylko Alibaby, która jak się być może niebawem okaże ma inny pomysł na rynek w Polsce. Tymczasem InPost w Polsce postawił już ponad 10 tys. Paczkomatów. Firma zatrudnia 8 tys. pracowników, którzy obsługują ponad 5 mln klientów, a jej ostatnia wycena to 7-8 mld euro.

– Naszą wizją jest stać się wiodącym w Europie zautomatyzowanym rozwiązaniem out-of-home dla e-commerce. Jesteśmy bardzo podekscytowani, przed nami znaczne możliwości rozwoju, zarówno w Polsce, jak i na kluczowych rynkach europejskich, gdzie e-commerce bardzo mocno się rozwija. Wierzymy, że połączenie naszej skali, know-how, wysokich marż i silnego wzrostu sprawia, że InPost jest atrakcyjną szansą inwestycyjną. Nasze wejście na giełdę Euronext będzie kolejnym etapem naszego rozwoju, w miarę jak będziemy rozwijać naszą działalność na arenie międzynarodowej i rozwijać się w oparciu o silny pęd, który udało nam się wygenerować do tej pory – mówił w komunikacie Rafał Brzoska, Dyrektor Generalny Grupy InPost. 

Pozostaje czekać na ruch, jaki wykona teraz Alibaba. Jedno jest pewne pandemia koronawirusa znacząco przyspieszyła rozwój branży e-commerce, a rynek ten cały czas rośnie. Nic więc dziwnego, że kolejni gracze interesują się tym obszarem. Nawet jeśli Alibaba wejdzie ze swoimi automatami paczkowymi do Polski, InPost nie powinien czuć się zagrożony, bo jego pozycja jest w naszym kraju bardzo mocna, a po debiucie z pewnością firma jeszcze mocniej będzie się rozpychać łokciami w Europie.