Alibaba otworzy biuro w Polsce. Pojawi się do końca 2017 roku

Dodane: 06.09.2016

Adam Sawicki

Udostępnij:

Według Li Zhang z Alibaba Group oficjalne biuro spółki stanie nad Wisłą do końca 2017 roku. Ma to pomóc chińskiemu gigantowi e-commerce zdobyć rynek w Polsce. Już teraz jest on wart 32 miliardy złotych.

Na zdjęciu: Jack Ma, założyciel Alibaba Group | fot. Alibaba Group

Biuro jak w Niemczech i Holandii

„Alibaba planuje w przyszłym roku wejść na polski rynek. Początkowo z detalicznym sklepem AliExpress” pisze Komputer Świat. Przynajmniej taką informację otrzymał od Li Zhang z Alibaba Group. Według serwisu decyzja chińskiego giganta e-commerce nie jest przypadkowa. Internetowy sklep AliExpress już teraz odwiedza wielu Polaków, a nasz kraj jest dla spółki ponoć największym rynkiem w regionie Europy Wschodniej.

Komputer Świat podaje, że zdaniem Li Zhang oficjale biuro spółki stanie nad Wisłą do końca 2017 roku. Tego typu placówki są już zlokalizowane w Niemczech i Holandii, które stanowią dla firmy dwa największe rynki w Europie Zachodniej. Do tego koncern z Państwa Środka już w ubiegłym roku zapowiedział ekspansję na Starym Kontynencie. Przy tej okazji zdradził, że zamierza uruchomić biura we Włoszech, Francji i wcześniej wspomnianych Niemczech.

Ponad dwa miliony Polaków odwiedza AliExpress

Europejskie filie mają pełnić funkcję łącznika między rodzimymi handlarzami, a platformą e-commerce należącą do Alibaby. Ponadto mają być dla sprzedawców z Europy furtką do chińskiego rynku zakupów online. Z kolei wejście koncernu do Polski jest dla niego bramą do rokującego rynku. Już teraz jego wartość wynosi 32 miliardy złotych, a w 2020 roku ma zostać podwojona.

fot. Alibaba Group 

Do tego Polacy coraz chętnie kupują za pośrednictwem AliExpress. W marcu 2014 roku platformę odwiedziło około milion rodzimych internautów. Rok później liczba ta urosła do ponad dwóch milionów. A od jakiegoś czasu serwis jest również dostępny w polskiej wersji językowej oraz obsługuje płatności za pośrednictwem portalu Przelewy24. To wszystko ma sprawić, że AliExpress będzie przyciągać jeszcze więcej klientów.

Alibaba przejmuje konkurenta

Z drugiej zaś strony świadczy, że przedsiębiorstwo z Chin poważnie traktuje polskich użytkowników i polski rynek. Natomiast, żeby go zdobyć będzie musiało konkurować m.in. z popularnym Allegro. Zdawałoby się, że sprawę mogłoby załatwić przejęcie polskiej platformy e-commerce, o którym rzekomo przedstawiciele Alibaby myśleli. Ostatecznie zdementowali te doniesienia.

icon-112px-padlock Created with Sketch.

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem