PayPo przeznaczy pozyskany kapitał na rozwój prowadzonej działalności i ekspansję międzynarodową.
Coraz więcej klientów przekonuje się do metody „kup teraz, zapłać później”. Właśnie na niej zbudował swój biznes PayPo – spółka fintechowa, dzięki której robiąc zakupy online można zamówić produkt i zapłacić za niego nawet po 21 dniach, bez kosztów transakcji i odsetek. Dzięki PayPo klient może otrzymać i sprawdzić towar przed zapłatą. Jeśli z jakiegoś powodu zakup nie dotrze do użytkownika, nie musi on za niego płacić. Firma współpracuje już z takimi sklepami internetowymi jak Top Secret, Wittchen czy 5-10-15, a także serwisem Przelewy24.
– Dzięki metodzie PayPo klient może w szybki i bezpieczny sposób zapłacić za zakupy online, bez użycia karty kredytowej czy przelewu bankowego – to bardzo wygodne. Obserwujemy wzrost korzystania przez klientów z usługi odroczonych płatności i jesteśmy przekonani co do sukcesu tego rozwiązania na rynku. Spółka posiada sprawdzony model biznesowy i doświadczony zespół zarządzający – podkreśla Marcin Jaszczuk, Wiceprezes Zarządu Alior Banku.
– Partnerstwo z tak innowacyjnym bankiem to dla nas ogromna szansa na szybki rozwój działalności w Polsce oraz pomoc w wejściu z produktem na rynki zagraniczne. Bank to idealny partner dla naszego modelu. Głównymi obszarami na rynku e-commerce i rosnącymi segmentami, które chcemy wspólnie eksplorować są moda, artykuły dla dzieci i sport – wyjaśnia prezes PayPo, Radosław Nawrocki.
W połowie września PayPo zakwalifikowało się do programu akceleracyjnego Alior Banku – RBL_Start. Bank spośród stu spółek z całego świata, które złożyły aplikacje, wyłonił osiem najlepszych – w tym PayPo – aby wspólnie z nimi, w specjalnie zaprojektowanej przestrzeni akceleratora w Warsaw Spire, rozwijać innowacyjne produkty i usługi. Alior Bank zrealizował inwestycję w PayPo, stając się drugim po prezesie i założycielu firmy, Radosławie Nawrockim, największym udziałowcem spółki.
– PayPo ma efektywny system scoringowy, oparty na tzw. hybrydowej ocenie ryzyka kredytowego. Oznacza to, że łączy scoring behawioralny z ilościowym, analizując nawet miękkie dane, ogólnodostępne informacje czy social media, nie posiłkując się tylko biurami informacji gospodarczej. Nasz bankowy know-how pozwoli dodatkowo udoskonalić ten algorytm – zapewnia Bruno Ferreira, dyrektor zarządzający pionu rozwoju korporacyjnego Alior Banku.
– Nawiązanie partnerstwa z PayPo, odpowiada na nowe zapotrzebowania konsumentów w segmencie online oraz wpisuje się w strategię banku, oferując nowoczesny sposób płatności, których model sprawdził się już w innych rejonach Europy. Wierzymy, że to rozwiązanie pozwoli dotrzeć do użytkowników z zupełnie innymi oczekiwaniami w stosunku do zakupów przez Internet – wyjaśnia Daniel Daszkiewicz, dyrektor departamentu FinTech, którego zespół przeprowadził transakcje ze strony Alior Banku.