Alior Bank rozpoczyna współpracę z Uberem

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Alior Bank i Uber rozpoczynają współpracę w zakresie wymiany usług. Obejmuje ona m.in. udostępnienie Uber pracownikom Banku, finansowanie samochodów dla kierowców korzystających z aplikacji i możliwość zamawiania przejazdów przez klientów za pomocą aplikacji mobilnej Alior Banku.

Na zdjęciu: Tomasz Motyl, Chief Innovation Officer w Alior Banku i Kacper Winiarczyk, dyrektor generalny Ubera w Polsce | fot. materiały prasowe 

Uber ogłasza partnerstwo z Alior Bankiem w zakresie kompleksowej wymiany usług. Inicjatywa dwóch podmiotów z branży technologicznej i bankowej jest pierwszą tego typu współpracą na polskim rynku. Partnerstwo Ubera z polskim bankiem obejmie trzy obszary działań: wymianę usług biznesowych (uruchomiona w kwietniu funkcjonalność aplikacji Uber dla Firm zostanie wprowadzona dla pracowników Alior Banku jako pierwszego dużego klienta korporacyjnego, finansowanie samochodów dla kierowców korzystających z aplikacji Ubera); wzajemną promocję dla konsumentów obejmującą m.in. kody rabatowe na przejazdy zamawiane przez aplikację Uber dla klientów Alior Banku oraz technologiczną (możliwość zamawiania przejazdów oferowanych przez partnerów Ubera bezpośrednio poprzez aplikację Alior Banku).

Dla Alior Banku współpraca z Uberem – najszybciej rosnącą firmą technologiczną na świecie – jest kolejnym krokiem w rozwijaniu portfela innowacyjnych usług, obok Alior Sync, obecnie T-Mobile Usługi Bankowe, Internetowego Kantoru Walutowego, czy przełomowych bankowych aplikacji mobilnych.

– Alior Bank od początku swojej działalności oferuje klientom innowacyjne, niedostępne dotąd na polskim rynku produkty i usługi. Jestem przekonany, że alians obu tak innowacyjnych firm przyniesie wiele korzyści naszym klientom, pracownikom i samym firmom – mówi Tomasz Motyl, Chief Innovation Officer w Alior Banku. – Za współpracę z Uberem odpowiada istniejący od 2015 r. Alior Innovation Lab – specjalna jednostka Banku skupiona na projektowaniu doświadczeń użytkownika, tworzeniu zaawansowanych technologicznie produktów i usług oraz współpracy z firmami z branży fin tech – dodaje Motyl.

Kacper Winiarczyk, dyrektor generalny Ubera w Polsce, zwraca uwagę na konieczność adaptacji tradycyjnych modeli biznesowych do wyznaczników nowej gospodarki, której zasady dyktują coraz częściej nie firmy, ale coraz bardziej wymagający konsumenci.

– Uber i Alior Bank to firmy, które powstały w podobnym czasie ważnych zmian na rynku usług konsumenckich. Współcześni młodzi ludzie nawigują swoje codzienne życie z poziomu smartfona – to tam chcą dokonywać zakupów, obsługiwać produkty finansowe czy zamawiać przejazdy w wygodny i bezpieczny sposób – mówi Winiarczyk. – Tworzenie innowacyjnych rozwiązań, które stanowią odpowiedź na te potrzeby, leży głęboko zarówno w DNA Ubera, jak i Alior Banku. Cieszymy się, że to właśnie polski bank, który wyznacza trendy w finansach konsumenckich, jest naszym pierwszym tak dużym partnerem biznesowym w Polsce – dodaje Winiarczyk.

Uber, którego usługi dostępne są w 400 miastach w 69 krajach, podejmuje współpracę w zakresie wymiany usług z wieloma innowacyjnymi firmami z branży finansowej na świecie. Poza Polską, podobne umowy firma podpisała  m.in. z PayPal w Szwecji, Axa Assistance we Francji, Goldman Sachs w USA, Wesbank w RPA, czy z Tata w Indiach.