Allegro jest na liście 10 największych platform e-commerce na świecie. Na czele Amazon, eBay i AliExpress

allegro jest na liscie 10 najwiekszych platform e commerce na swiecie na czele amazon ebay i aliexpress
Udostępnij:
Allegro znalazło się na liście 10 największych platform e-commerce na świecie pod względem liczby odwiedzin w ciągu miesiąca. Polska platforma odnotowuje prawie 194 mln odsłon miesięcznie.

Wynik Allegro jest nieco mniejszy od notowań singapurskiej platformy Shopee i chińskiego detalisty internetowego Tmall – podaje Ecommerce News.

E-commerce w Polsce wciąż rośnie. Internetowy rynek detaliczny jest obecnie wart 11,75 mld euro (50 mld zł).

Allegro jest największą internetową platformą sprzedaży w Polsce i 10 co do wielkości platformą e-commerce na świecie pod względem miesięcznych odwiedzin. Poza tym jest jedyną europejską firmą, która znalazła się w rankingu.

Problemy z UOKiK

Ecommerce News przypomniał również, że Allegro samo sprzedaje produkty, co może wiązać się z nadużywaniem swojej dominującej pozycji w Polsce. Przypomnienie jest nawiązaniem do postępowania, które Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął w grudniu 2019 r. przeciwko Allegro. UOKiK podejrzewa, że serwis wykorzystuje swoją pozycję kosztem sklepów internetowych, oraz pośrednio także konsumentów.

Liderem rankingu jest Amazon, który odnotował 4,6 mld wizyt miesięcznie. Na drugim miejscu znajduje się eBay (1,8 mld wizyt miesięcznie), a zaraz za nim AliExpress (865,2 mln wizyt miesięcznie).

10 największych platform e-commerce na świecie (w mln odsłon w miesiącu):

  1. Amazon (4600)
  2. eBay (1800)
  3. AliExpress (865,2)
  4. Mercado Libre (634,2)
  5. Rakuten (384,9)
  6. Walmart (282,2)
  7. JD (264)
  8. TMall (202,5)
  9. Shopee (195,4)
  10. Allegro (193,9)

Allegro Gadane – serwis społecznościowy dla klientów i sprzedawców

Allegro Gadane to nowy serwis społecznościowy, w którym kupujący i sprzedający będą mogli skorzystać z wiedzy i doświadczenia innych. To także wspólna przestrzeń do wymiany spostrzeżeń związanych z ofertą i produktami dostępnymi na platformie.

- Allegro tworzy 18 milionową społeczność kupujących i sprzedających, którzy lubią i chcą ze sobą rozmawiać, pytać o opinie innych czy dzielić się wiedzą oraz doświadczeniami związanymi z naszą platformą. Dlatego postanowiliśmy stworzyć dla nich specjalną przestrzeń, w której będą mogli wchodzić ze sobą w interakcje, dyskutować i udzielać informacji na temat przyszłych funkcjonalności i usług serwisu - mówi Jakub Kłoczewiak, dyrektor ds. relacji z klientami w Allegro.

 

Fot.mat.pras. Allegro