Takie wyniki, jak wyniki z komunikatu prasowego, są efektem m.in. zmian w modelu opłat i zwiększenia zaangażowania klientów.
W drugim kwartale przychody Allegro w Polsce wzrosły o 840 tysięcy w ciągu roku. W Polsce liczba aktywnych klientów sięgnęła 15,2 miliona. Średnie roczne wydatki na jednego kupujące wzrosły w Polsce o 4200 zł.
Kategorie, takie jak Supermarket oraz Zdrowie i Uroda, wykazały tempo wzrostu dwukrotnie szybsze niż ogólne GMV platformy.Przychody zostały napędzone m.in. przez przychody z reklam oraz zmiany w modelu współfinansowania, które weszły w życie w marcu.
Program lojalnościowy Allegro Smart! przyczynia się do zwiększenia zaangażowania klientów. Jak podaje komunikat, subskrybenci programu wydają 4,5 razy więcej niż osoby, które z niego nie korzystają. Usługa Allegro Pay sfinansowała w drugim kwartale 15,3% polskiego GMV Allegro. Dodatkowo, Allegro rozwija swoją sieć dostaw Allegro Delivery, która obejmuje już około 33 000 automatów paczkowych i 37 000 punktów odbioru. Udział przesyłek obsługiwanych przez Allegro wzrósł do 34%, a do końca roku planowane jest zwiększenie liczby One Boxów do 8000.
Na rynkach międzynarodowych wartość GMV wzrosła o 61% rok do roku, przy podwojeniu przychodów. Liczba aktywnych kupujących na nowych platformach w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech wyniosła 3,9 miliona. Wartość GMV generowana za pośrednictwem aplikacji na rynkach zagranicznych podwoiła się w ciągu roku, stanowiąc ponad 45% całości GMV.
Prezes Allegro, Marcin Kuśmierz, podkreślił, że firma dąży do bycia „nieodłączną częścią codziennego życia klientów”, a rozwój technologii, w tym sztucznej inteligencji, jest kluczowym elementem przyszłego wzrostu. Z kolei CFO Jon Eastick, zwrócił uwagę, że firma poczyniła duże postępy operacyjne, a marża w Polsce wzrosła o 0,24 punktu procentowego do 6,27%. Zauważył również, że ostatnia emisja obligacji na kwotę 1 mld zł spotkała się z dużym zainteresowaniem inwestorów.