Allegro zainwestuje miliard złotych w rozwój platformy

Dodane:

Kasia Krogulec Kasia Krogulec

Allegro zainwestuje miliard złotych w rozwój platformy

Udostępnij:

Allegro chce w tym roku zainwestować miliard złotych w rozwój m.in. Allegro Smart i usprawnienia procesu dostawy. Serwis szacuje, że do końca 2020 r. liczba ofert wzrośnie o 200 mln i może pojawić się także 20% więcej sprzedawców.

Na spotkaniu z dziennikarzami prezes spółki, Francois Nuyts, podsumował 2019 r. i przedstawił plany Allegro na najbliższe miesiące.

– W 2020 r. będziemy w dalszym ciągu skupiać się na inwestycjach poprawiających doświadczenie zakupowe klienta i zapewniających sprzedawcom Allegro doskonałe warunki do rozwijania działalności – powiedział prezes Allegro Francois Nuyts.

Zamierzamy zainwestować 1 mld zł w naszą platformę, między innymi w dostawy, rozwój usługi Allegro Smart!, zwiększenie wizyt w serwisie, wyszukiwanie i UX, obsługę klienta, a także narzędzia wspierające sprzedawców. Wraz z jego rozwojem, wkład ekosystemu Allegro w polską gospodarkę również staje się coraz większy. W 2019 r. wraz z naszymi sprzedawcami i partnerami biznesowymi przyczyniliśmy się do zwiększenia polskiego PKB o 13 mld zł. Allegro odprowadziło podatki w wysokości 0,5 mld zł, co stanowi równowartość 70% rocznych wydatków z budżetu publicznego na gospodarkę mieszkaniową – dodał Nuyts.

Rozwój serwisu

Głównym celem Allegro na ten rok jest zwiększenie liczby klientów i ułatwienie im procesu znajdowania produktów. Spółka szacuje, że do końca 2020 r. może zanotować 200 mln wystawianych ofert, a liczba sprzedawców zwiększyłaby się o 20%.

Poza tym platforma chce zwiększyć sieć punktów odbioru. Klienci będą mogli śledzić zakupy na każdym etapie dostawy oraz wprowadzenie zautomatyzowanego procesu zwrotu zakupionych towarów. Zostaną również wprowadzone narzędzia dla sprzedawców, które ułatwiają analizę i zarządzanie dostawami.

Sprzedawcy dostanę też opcję korzystania z umów z operatorami logistycznymi i obniżenie kosztów wysyłki.

Nowi pracownicy

Spółka planuje także zatrudnić nowych pracowników. Ponadto zainwestuje w rozwój mechanizmów do uczenia maszynowego i głębokiego. Do tego celu zrekrutuje 250 nowych inżynierów, którzy opracują algorytmy, które przygotują spersonalizowane rekomendacje i dodatkowe sugestie podczas wyszukiwania konkretnych produktów.

Allegro zapowiedziało, że kontakt z klientem będzie odbywać się poprzez Centrum Wiadomości, przypominające czat między klientem lub sprzedawcą a serwisem. Wiadomości będą zapisywane na jednej platformie. To umożliwi obu stronom śledzenie informacji związanych z zakupami bez konieczności sprawdzania maili.

Allegro.Gadane

Nową usługą jest także platforma społecznościowa Allegro.Gadane, która umożliwia dzielenie się informacjami i poradami między klientami a sprzedawcami. Druga nowość to Akademia Allegro z kursami e-learningowymi i seminariami internetowymi, dotyczącymi zakupów i sprzedaży w serwisie.

W styczniu tego roku Grupa Allegro odnotowała spadek z 18,52 do 18,1 mln liczby użytkowników. Serwis zanotowała 2,24 mld odsłon oraz 15 minut i 2 sekundy średniego dobowego czasu korzystania z platformy.