Amadeus, Hotailors oraz TenderHut tworzą Travel Tech Hub dla startupów z branży turystycznej

amadeus hotailors oraz tenderhut tworza travel tech hub dla startupow z branzy turystycznej
Udostępnij:
Amadeus, Hotailors oraz TenderHut tworzą pierwszy w regionie Środkowej Europy Travel Tech Hub – miejsce wsparcia dla startupów związanych z branżą podróżniczą.

Travel Tech Hub to inicjatywa trzech niezależnych, międzynarodowych firm dostarczających zaawansowaną technologię z branży travel oraz IT: Amadeus, Hotailors oraz TenderHut. Dedykowana jest wszystkim firmom zainteresowanym rozwojem technologii w branży turystycznej. Zarówno startupom mającym wstępną ideę, firmom testującym nowe rozwiązania, jak i graczom planującym dopiero wejść na nowe rynki.

Branża travel rośnie z roku na rok, podróże stanowią obecnie ponad 10% globalnego PKB, a tylko w ubiegłym roku wydatki na podróże na całym świecie przekroczyły 8 miliardów dolarów. Wzrost rynku niesie za sobą rozwój technologii. Spektakularne sukcesy takich firm jak Airbnb czy Uber pokazują, że innowacje w branży to nieodzowny kierunek.

– Zachęcamy do uczestnictwa również dojrzałe firmy, które poszukują rozwiązań lub są chętne do dzielenia się doświadczeniem. Zależy nam na łączeniu pomysłów z istniejącymi już technologiami, bo razem jesteśmy w stanie zrobić więcej – mówi Filip Błoch, CEO Hotailors.

Travel Tech Hub oferuje dostęp do potrzebnych technologii, merytoryczne warsztaty z doświadczonymi ekspertami z globalnych firm, mentoring, networking z różnorodnymi podmiotami rynkowymi oraz zaproszenia na wydarzenia specjalne, a poprzez to wszystko dostęp do światowych trendów branży technologicznej oraz travel.

– To program edukacyjny działający jak klub dla wszystkich zainteresowanych rozwojem technologii w branży turystycznej. Wraz z naszymi partnerami organizujemy eventy networkingowe sprzyjające budowaniu biznesowych relacji pomiędzy startupami, dostawcami technologii, ekspertami z branży travel oraz potencjalnymi inwestorami – dodaje Paweł Rek, Dyrektor Regionalny Amadeus w CEE.

Inicjatywa stanowi wypełnienie przestrzeni, która do tej pory była niezagospodarowana. 70% podróżujących korzysta aktywnie ze smartfonów podczas podróży, nie tylko do rezerwacji hoteli i biletów, ale również do wyszukania lokalizacji, restauracji, czy pomocy w dokonywaniu zakupów (Google Insights, 2018). Dynamika wzrostu częstotliwości korzystania ze smartfonów determinuje potrzeby rynku na kolejne produkty i rozwiązania technologiczne.

– Zauważyliśmy dużą niszę, a nawet dysproporcję, jeśli chodzi o dynamikę rozwoju poszczególnych sektorów technologicznych. Dla przykładu świetnie rozwijające się sektory fintech, healthtech i edutech nie mają swojego odpowiednika w branży travel. Czy to zły sygnał? Wręcz przeciwnie – świetny! Oznacza, że przed nami dużo pracy i jeszcze więcej możliwości – mówi Robert Strzelecki, prezes TenderHut.

Projekt ma zasięg środkowoeuropejski. Na początku startuje w Warszawie, ale poszczególne eventy będą odbywać się tam, gdzie twórcy zauważą potencjał rozwoju.