Amano pozyskało 1,5 mln euro. Wśród inwestorów znaleźli się Next Road Ventures i założyciele Packhelp

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Amano pozyskało 1,5 mln euro. Wśród inwestorów znaleźli się Next Road Ventures i założyciele Packhelp

Udostępnij:

Amano.app to polski startup skupiający się na poprawie doświadczeń pozakupowych (post-purchase experience). To aplikacja mobilna agregująca i monitorująca zakupy internetowe i ofert promocyjne sklepów internetowych w jednym miejscu. Jej twórcy właśnie pozyskali 1,5 mln euro.

– Podczas lockdownu zaczęliśmy dużo więcej kupować przez Internet i zauważyliśmy, że tzw. post-purchase experience (tj. doświadczenie pozakupowe) jest mało wygodne i w dużej mierze oparte na sporej ilości maili. Nasze skrzynki były też przepełnione newsletterami, nigdy nieotwieranymi, przez co umykały naszej uwadze. Dlatego postanowiliśmy przemyśleć interakcje pomiędzy sklepami a konsumentami i stworzyć aplikację, która zupełnie zmienia ten proces – mówi Małgosia Sitkowska, założycielka Amano.

Aktualnie aplikacja Amano, która jest rozwijana przez przedsiębiorców od kilku miesięcy, znajduje się w fazie beta i pojawi się na rynku w najbliższych tygodniach. Pozyskany kapitał w wysokości 1,5 mln euro spółka planuje przeznaczyć na zwiększenie zespołu, rozwój produktu oraz na wyjście poza granice Polski.

Runda finansowania

W startup zainwestowali Next Road Ventures, czeski KAYA VC, fiński Big Bets VC, Kickstart Mobile Sebastiana Szczygieł (były CMO giełdowego Huuuge games), polski Kogito Ventures oraz aniołowie biznesu, m.in. Marcin Żukowski (współzałożyciel Snowflake), Wojtek Sadowski i Maciej Zając, założyciele Packhelp.

– Już podczas pierwszej rozmowy wiedzieliśmy, że zainwestujemy w projekt Amano, za którym stoi rewelacyjny duet seryjnych przedsiębiorców z wieloletnim doświadczeniem w budowaniu biznesów, m.in. Daily, które obecnie jest częścią Doordash, czy The Software House, który liczy dziś ponad 250 inżynierów. Małgosia i Nico zdefiniowali realny problem, z którym boryka się każdy z nas i który jeszcze nie został skutecznie zaadresowany i celują w ogromny, globalny rynek otwierający możliwości szybkiego skalowania biznesu – mówi Ewa Chronowska, partner funduszu Next Road Ventures.