– Podczas lockdownu zaczęliśmy dużo więcej kupować przez Internet i zauważyliśmy, że tzw. post-purchase experience (tj. doświadczenie pozakupowe) jest mało wygodne i w dużej mierze oparte na sporej ilości maili. Nasze skrzynki były też przepełnione newsletterami, nigdy nieotwieranymi, przez co umykały naszej uwadze. Dlatego postanowiliśmy przemyśleć interakcje pomiędzy sklepami a konsumentami i stworzyć aplikację, która zupełnie zmienia ten proces – mówi Małgosia Sitkowska, założycielka Amano.
Aktualnie aplikacja Amano, która jest rozwijana przez przedsiębiorców od kilku miesięcy, znajduje się w fazie beta i pojawi się na rynku w najbliższych tygodniach. Pozyskany kapitał w wysokości 1,5 mln euro spółka planuje przeznaczyć na zwiększenie zespołu, rozwój produktu oraz na wyjście poza granice Polski.
Runda finansowania
W startup zainwestowali Next Road Ventures, czeski KAYA VC, fiński Big Bets VC, Kickstart Mobile Sebastiana Szczygieł (były CMO giełdowego Huuuge games), polski Kogito Ventures oraz aniołowie biznesu, m.in. Marcin Żukowski (współzałożyciel Snowflake), Wojtek Sadowski i Maciej Zając, założyciele Packhelp.
– Już podczas pierwszej rozmowy wiedzieliśmy, że zainwestujemy w projekt Amano, za którym stoi rewelacyjny duet seryjnych przedsiębiorców z wieloletnim doświadczeniem w budowaniu biznesów, m.in. Daily, które obecnie jest częścią Doordash, czy The Software House, który liczy dziś ponad 250 inżynierów. Małgosia i Nico zdefiniowali realny problem, z którym boryka się każdy z nas i który jeszcze nie został skutecznie zaadresowany i celują w ogromny, globalny rynek otwierający możliwości szybkiego skalowania biznesu – mówi Ewa Chronowska, partner funduszu Next Road Ventures.