Amazon i IKEA wchodzą we współpracę z InPostem

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Amazon i IKEA wchodzą we współpracę z InPostem

Udostępnij:

Okres pandemii znacząco przyspieszył rozwój branży e-commerce. Coraz więcej kupujemy w sieci, a co za tym idzie kurierzy muszą dostarczać coraz więcej paczek. W związku z tym na rynku pojawiają się nowe możliwości w tej branży. InPost w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku podpisał umowy z dwoma nowymi partnerami. Są nimi Amazon i IKEA.

O współpracy Amazona z InPostem poinformował serwis pb.pl. Co prawda nie ma jeszcze oficjalnego potwierdzenia tego partnerstwa, jednak na niemieckiej stronie Amazona można już wybierać dostawę do paczkomatów InPostu. Ostatnim tak dużym partnerem było AliExpress, które podpisało umowę z dostawcą paczkomatów pod koniec zeszłego roku. 

Sklepy meblowe zamknięte

Jeśli chodzi o drugie partnerstwo, zostało one ogłoszone już oficjalnie zarówno na stronie IKEA, jak i InPostu. Wydaje się, że jest to idealny moment na tę współpracę, bo przypomnijmy, że niedawno rząd zadecydował, że w związku z pandemią zostają zamknięte sklepy meblowe. Dlatego możliwość zakupów online z dostawą do paczkomatu jest ciekawą alternatywą. 

– Dzięki podjęciu współpracy z InPost nasi klienci otrzymują wygodny sposób dostawy produktów. Mogą odbierać je z Paczkomatów w dowolnym momencie, przez całą dobę, z zachowaniem sanitarnych rygorów, co jest szczególnie istotne w dobie pandemii koronawirusa. Przygotowując się do uruchomienia usługi jeszcze dokładniej dopasowaliśmy rozmiary opakowań do wielkości zamówienia. W ten sposób minimalizujemy zużycie papieru i optymalnie wykorzystujemy przestrzeń w transporcie przesyłek. Ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko jest dla nas niezwykle istotne, dlatego też zależy nam, aby wprowadzane usługi przyczyniły się do osiągnięcia przez nas celów założonych w Strategii People and Planet Positive i neutralności klimatycznej do 2030 roku – powiedział w komunikacie Andrzej Sadecki, Country Customer Experience Manager w IKEA.

Do paczkomatów klienci mogą zamawiać produkty, które mieszczą się w paczkach o maksymalnych wymiarach do 56/36/38 cm i o wadze do 24 kg. Podczas zakupów na stronie lub przez aplikację system sam oceni, czy wybrane produkty mogą zostać dostarczone do paczkomatu InPost. Nowa metoda dostawy będzie dostępna dla około 4000 artykułów z oferty dostępnej na IKEA.pl. Koszt usługi jest stały i wynosi 12 złotych, a czas realizacji takiego zamówienia to 1 – 2 dni robocze.

Paczkomaty coraz bardziej popularne 

Według raportu Gemius paczkomaty są najczęściej wybieraną formą dostawy – wyprzedziły kurierów. Taki typ dostawy towaru preferuje aż 61 proc. kupujących w Internecie. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów aż o 9 punktów procentowych w porównaniu do wyników raportu za 2019 rok. Po raz pierwszy w historii paczkomaty pobiły w popularności dostawy kurierem, które wybiera 55 proc. badanych – jest to pierwszy tego typu wynik na świecie. Ponadto, aż 68 proc. badanych deklaruje, że możliwość odbioru zakupów przez urządzenia InPost motywują ich do zakupów w konkretnym sklepie internetowym – jest to wzrost o 7 punktów procentowych więcej rok do roku.

Liczba paczkomatów (9000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600). Paczkomaty InPost dostępne są w Polsce także przy sklepach: Dino, Lidl, Kaufland, sieci sklepów Delikatesy Centrum organizowanych przez Grupę Eurocash, a także w Centrach Handlowych Auchan. InPost podpisał również umowę z siecią sklepów Auchan na dostawę lodówkomatów oraz usługę dostaw door-to-door.