Branża fryzjerska przeżywa obecnie niełatwe chwile – ze względu na wciąż zmieniające się pandemiczne obostrzenia, salony muszą być ciągle gotowe na zamykanie się i ponowne otwieranie. Często też szukają alternatywnych sposobów na zarobek np. sprzedając kosmetyki. Okazuje się jednak, że nie wszystkich fryzjerów dopadł kryzys – w branży są wyjątki, które dobrze sobie radzą, a na świecie powstają salony, które zaskakują pomysłem na siebie.
Jednym z nich jest ten założony przez… Amazona. Okazuje się, że gigant technologiczny znalazł pomysł na to, jak podbić również branżę fryzjerską. Ich pierwszy salon, który jest zlokalizowany w Londynie, a wyróżniać go mają wykorzystane nowoczesne technologie – w tym rozszerzona rzeczywistość.
Ogromny salon Amazona (ponad 450 metrów kwadratowych) jest usytuowany na dwóch piętrach budynku przy Brushfield Street w dzielnicy Spitalfields. Możemy w nim skorzystać z usługi pielęgnacji i stylizacji włosów, zaopatrzyć się w produkty do włosów, a także zapoznać z najnowszymi technologiami, które mają nam ułatwić podjęcie decyzji w sprawie nowego wizerunku.
Jakie innowacyjne usługi oferuje nam zakupowy gigant? W nowoczesnym salonie możemy odbyć konsultacje w sprawie fryzur w rozszerzonej rzeczywistości (AR) czy też dobrać nowy kolor na podstawie wcześniejszej wizualizacji. Każde stanowisko jest dodatkowo wyposażone w tablet z przystawką Fire do smart TV.
Na tym jednak nie kończy się oferta salonu Amazona – twórcy tego miejsca zadbali również o to, aby klienci mogli zdobyć jak największą wiedzę na temat wybieranych przez siebie produktów do pielęgnacji i stylizacji włosów. Wszystkie kosmetyki oraz akcesoria możemy sprawdzić na komputerach, na których wyświetlą się wszystkie informacje i filmy dotyczące marki.
Zakupów możemy jednak dokonać tylko wirtualnie – salon pełni bowiem rolę ekspozycyjną dla wszystkich produktów. Klient może na miejscu zeskanować zamieszczony na nim kod QR, a następnie zamówić dostawę do swojego domu.
– Zaprojektowaliśmy ten salon z myślą o klientach, aby mogli przyjść i doświadczyć jednych z najlepszych technologii w branży, produktów do pielęgnacji włosów i usług stylistów. Chcemy, aby ten wyjątkowy salon zbliżył nas do klientów i był miejscem, w którym będziemy mogli współpracować z branżą i testować nowe technologie – powiedział John Boumphrey, country manager Amazona w Wielkiej Brytanii.
Amazon zapowiada, że ich nietypowy salon będzie otwarty na razie tylko dla pracowników firmy. Wkrótce jednak z usług będą mogli skorzystać wszyscy zainteresowani.
Amerykański gigant nie potwierdza na razie chęci utworzenia nowych punktów fryzjerskich, dlatego może się okazać, że londyński salon będzie wyjątkowym miejscem, do którego będą ustawiać się kolejki.