Amazon uruchomił Alexa Fund w 2015 roku, aby wspierać startupy na wczesnym etapie rozwoju, głównie te zajmujące się technologią głosową. Jednak szybki rozwój AI i powstanie nowych, zaawansowanych modeli AI, takich jak Alexa+ i multimodalne modele AI, skłoniły fundusz do zmiany kursu. Paul Bernard (Alexa Fund) wyjaśnia, że obecnie fundusz inwestuje nie tylko w technologie głosowe, ale także w startupy rozwijające sprzęt wspierający AI, media generatywne i inteligentnych agentów.
W ramach tej nowej strategii Alexa Fund zainwestował w cztery startupy.
- NinjaTech AI to firma oferująca sztuczną inteligencję „wszystko w jednym” – jej chatbot może generować kod, obrazy, filmy, przeprowadzać badania czy planować spotkania.
- Hedra to startup z zakresu mediów AI, który umożliwia tworzenie treści w postaci obrazów, audio i wideo.
- Ario z kolei to aplikacja, która wykorzystuje AI do zarządzania rodziną, obsługując harmonogramy i zadania, w tym rozwiązuje problem organizacji na podstawie e-maili szkolnych.
- Z kolei HeyBoss to narzędzie umożliwiające tworzenie stron internetowych, aplikacji czy prototypów za pomocą prostych poleceń opisujących projekt.
Alexa Fund stara się znaleźć obiecujące startupy, które wykorzystają ich modele sztucznej inteligencji. Celem jest finansowanie przedsiębiorstw, które mogą wprowadzić na rynek nowatorskie rozwiązania technologiczne, wspierając przy tym rozwój całej branży.