Amerykańska Lemonade wchodzi na kolejne rynki w Europie. W planach również Polska

Udostępnij:
Amerykański insurtech właśnie rozpoczął swoją działalność na francuskim rynku. Jest to trzecia europejska premiera firmy po Holandii i Niemczech. Spółka ma w planach wejście również do Polski. 

Lemonade jest spółka publiczną, która obecnie wyceniana jest na blisko 4 mld dolarów. Jak podaje serwis techcrunch.com Lemonade we Francji będzie konkurować bezpośrednio z lokalnym konkurentem o nazwie Luko. Obie firmy mają wiele podobieństw, jednak Luko zdążyło już zdobyć 100 tys. klientów i właśnie zebrało 60 milionów dolarów. Tak więc szykuje się ciekawa walka o rynek. 

Lemonade ma bardzo ambitne plany, jeśli chodzi o ekspansję na europejskim rynku. Na stronie firmy pojawiła się informacją, że jej usługi niebawem pojawią się w Austrii, Belgii, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Danii, Estonii, Finlandii, Grecji, na Węgrzech, Irlandii, we Włoszech, Łotwie, Liechtensteinie, Litwie, Luksemburgu, na Malcie, Norwegii, Polsce, Portugalii, na Cyprze, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.

Lemonade

Lemonade to insurtech, który oferuje swoim klientom dostęp do ubezpieczeń mieszkań za pośrednictwem platformy, która obsługiwana jest przez boty i która wykorzystuje sztuczną inteligencję. Firma pobiera stałą, cykliczną opłatę za swoje usługi. Składki są następnie łączone i wykorzystywane do spłaty ewentualnych roszczeń. Jeśli na koniec roku na koncie klienta pozostały niewykorzystane pieniądze, może on przekazać darowiznę dla wskazanej organizacji non-profit. 

– Tradycyjne firmy ubezpieczeniowe zarabiają pieniądze, zatrzymując pieniądze, których nie wypłacają w roszczeniach. Oznacza to, że gdy tylko wypłacają odszkodowanie, tracą zysk. Dlatego szybkie i pełne wypłacenie odszkodowania jest czasami tak trudne. Lemonade została zbudowana inaczej. Zasadniczo traktujemy składki tak, jakby były one nadal Twoimi pieniędzmi, a niewykorzystane środki zwracamy – czytamy na stronie firmy.

Branża insurtech

Według raportu Accenture i Polskiej Izby Ubezpieczeń ponad 80 proc. ubezpieczycieli jest zdania, że przyszłość na rynku ubezpieczeń należy do tych organizacji, które poniosą inwestycje w obszarze innowacji i cyfryzacji. Rozwiązanie od Lemonade doskonale wpisuje się w ten trend. Jeśli firma zrealizuje dalsze plany o swojej ekspansji w Europie z pewnością zrobi niemałe zamieszanie na rynku nad Wisłą. 

Przeczytaj także: Czym zajmują się w Polsce startupy z branży ubezpieczeniowej?