SERio to rodzinna firma założona przez Monikę i Michała Gaszyńskich, która produkuje roślinne sery z łubinu tworząc tym samym bogatą w białko alternatywę dla serów pochodzenia zwierzęcego. Pomysł zrodził się w pandemii podczas podróży kamperem po Europie. Na południowym brzegu Portugalii odkryli łubin, popularną piwną przekąskę, która miała w sobie lekki posmak żółtego sera. Wtedy pojawiła się wizja stworzenia zamiennika tradycyjnego sera bazującego właśnie na łubinie. Po powrocie do Polski Monika i Michał zaczęli eksperymentować, testować, tak by stworzyć jak najlepszy produkt. Udało się, SERio, zdobył serca smakoszy, nie tylko tych o wegańskich podniebieniach.
Inwestycja w pasję, która stała się biznesem
Aby firma mogła prężnie działać i rozwijać swój asortyment potrzebne było konkretne wsparcie finansowe. Udało się, aniołowie z COBIN Angels zainwestowali 1 mln złotych na rozbudowę sieci sprzedażowo – operacyjnej i zwiększenie mocy produkcyjnej.
Jak sami twierdzą założyciele SERio – Zarówno inwestorów jak i konsumentów do Serio przyciąga chyba nasza historia i pasja do roślinnej kuchni i zmiany świata na lepszy – czytamy w rozmowie z założycielami SERio na Portalu Spożywczym.
Sukces wykuwa się w procesie
Przez około 6 miesięcy Monika pracowała z różnymi rodzajami łubinu, dążąc do doskonałego przepisu na roślinny ser. W trakcie poszukiwań tego idealnego, zniuansowanego smaku, pojawiła się możliwość wzięcia udziału w programie akceleracyjnym Foodtech. ac, który skupia się na wspieraniu innowacyjnych projektów z dziedziny żywności. Skorzystali z szansy i w procesie konsultacji, szkoleń i testów uwierzyli w potencjał swojego produktu. Ser roślinny oparty na łubinie okazał się nie tylko śmiałą wizją przywiezioną z południa Portugalii, ale realnym produktem, który można znaleźć na sklepowych półkach.
Złoty składnik
Łubin, podstawa ich autorskiego produktu sprowadzany jest z południa Europy. Ale by nie musiał przebywać tak długiej drogi od momentu zbioru do finalnej produkcji, Monika i Michał planują posadzić go na wiosnę w Polsce. Wiedzą, że jest to możliwe, ponieważ w zbliżonych klimatycznie Niemczech, jest on uprawiany z powodzeniem.
Poszerzenie zasięgu możliwe dzięki wsparciu
SERio pojawiło się wśród produktów proponowanych klientom w ramach jednorazowej akcji “inOut” zainicjowanej przez sieć sklepów Biedronka i prawdopodobnie ponownie zagości tam w ciągu tego roku. Ponadto, produkty można nabyć w sieci sklepów Carrefour w Warszawie, oraz w jednym ze sklepów internetowych. Co więcej, znajdziemy je w menu cateringu dietetycznego Nice To Fit You. Niemniej jednak, najistotniejsza jest współpraca z kilkunastoma mniejszymi sklepami w całej Polsce, które umożliwiły przetestowanie produktów i zweryfikowanie ich atrakcyjności dla klienta. Ponieważ pionierskie wyjście na rynek wzbudziło zainteresowanie, firma nieprzerwanie pracuje nad nowymi recepturami.