Grecja jest jednym z największych krajów w regionie bałkańskim. Mieszka tam ok. 10,5 mln ludzi. Greckie społeczeństwo jest relatywnie dojrzałe pod względem zwyczajów konsumenckich i sposobu ubierania się. Answear.com kieruje ofertę do klientów zainteresowanych zarówno modą i produktami premium, jak i asortymentem dla osób aktywnych, poprzez szeroką ofertę produktów sportowych.
– Grecja to także wyspy, gdzie koszty logistyczne są wyższe. Jednak my identyfikujemy naszych klientów przede wszystkim na kontynencie w dużych ośrodkach miejskich, głównie w Atenach i Salonikach. Nasz asortyment jest dostosowany do greckiego konsumenta i mamy nadzieję, że zostaniemy tam jednym z liderów branży. Jesteśmy spokojni o nasze wyniki w przyszłości. Zakładamy, że w 2023 r. osiągniemy na rynku greckim rentowność na poziomie EBITDA. – dodaje Krzysztof Bajołek.
Answear.com to założony w 2011 r. e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Spółka prowadzi obecnie działalność w 8 krajach Europy Środkowo-Wschodniej: Grecji, Bułgarii, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji, Ukrainie oraz Węgrzech. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30 % udziału w całkowitych przychodach Spółki. Jeszcze w tym roku Spółka ma poinformować o rozpoczęciu działalności na kolejnym nowym rynku.