Rafał Brzoska, prezes InPost, mówi, że odbiór przesyłek w Paczkomacie trwa zazwyczaj kilkadziesiąt sekund. Jednak firma chce ten proces jeszcze bardziej przyspieszyć.
Od teraz podchodząc do Paczkomatu możemy wybrać aplikację InPost i z pewnej odległości otworzyć swoją skrytkę. Cała operacja ograniczać się będzie tylko do wyjęcia przesyłki z urządzenia.
Nowa wersja aplikacji mobilnej stanie się centrum zarządzania przesyłkami. To pozwoli na otwieranie Paczkomatu bez żadnych dodatkowych kodów. Dotychczas były wymagane.
Nie tylko odbiór, ale i nadawanie
Aplikacja pozwoli również na szybkie nadawanie przesyłek. W przyszłości za pomocą aplikacji będzie można dokonać każdej operacji związanej z obsługą przesyłek. Brzoska uważa, że nowa strategia pozwoli zwiększać przewagę technologiczną.
Oryginalna aplikacja jest do pobrania wyłącznie w sklepach App Store oraz Google Play.
InPost posiada 5000 urządzeń w Polsce. Ich liczba przekracza ilość placówek Poczty Polskiej, których jest 4600.
W październiku tego roku firma wprowadziła usługę „Szybkie Nadania”. Z usługi można korzystać bez rejestracji, logowania i kolejek.
InPost się rozwija
InPost rozszerza działalność. Już w zeszłym roku firma zaczęła stawiać w stolicy pierwsze lodówkomaty. Następnym miastem goszczącym nowość był Kraków. Chłodzące maszyny mają być szansą na dalszy rozwój firmy. Rozwojowi lodówkomatów sprzyjają przepisy dotyczące zakazu handlu w niedziele.
Brzoska uważa, że „za 10 lat grocery online będzie odpowiadać za połowę kategorii foodu w Polsce”.
InPost informuje, że według badań Kantar TNS 40% kupujących w internecie chce odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach InPost. Lodówkomaty mogą być niedługo dostępne w całym kraju.
Dostępność usługi przez całą dobę oraz brak konieczności jechania do tradycyjnego sklepu zachęca do zakupów ponad 70% kupujących online.
fot.mat.pras. InPost | https://www.facebook.com/paczkomaty/