Aplikacja mBanku z nowym zabezpieczeniem: zmiany w mobilnej autoryzacji

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Aplikacja mBanku z nowym zabezpieczeniem: zmiany w mobilnej autoryzacji

Udostępnij:

W serwisie Google Play dostępna jest już zaktualizowana wersja mobilnej aplikacji banku. Niektóre transakcje wykonywane smartfonem trzeba będzie autoryzować poprzez przyłożenie karty płatniczej do telefonu.

Do dziś, mobilne płatności za pomocą aplikacji mBanku autoryzowane były w klasyczny sposób. Następowało to poprzez logowanie się do aplikacji, w której akceptowało się transakcję w toku. Wskutek najnowszej aktualizacji, ten sposób może okazać się już niewystarczający. Wynika to wprost z nowego opisu aplikacji, zamieszczonego w Google Play: „Wprowadzamy kolejne zmiany na ekranie mobilnej autoryzacji. W wybranych sytuacjach możemy cię poprosić, żebyś przyłożył/a do telefonu aktywną kartę mBanku. Zrobimy to, gdy będziemy mieć wątpliwości, czy ktoś nieuprawniony korzysta z aplikacji„.

Skąd aktualizacja?

Redaktor naczelny serwisu cashless.pl Jacek Uryniuk zapytał biuro prasowe o przyczyny takiej aktualizacji. W przesłanym oświadczeniu czytamy „Wprowadziliśmy to rozwiązanie, aby podnieść bezpieczeństwo płatności i zwiększyć wygodę klienta. Jest to dodatkowa opcja autoryzacji dla klientów, którzy posiadają fizycznie kartę płatniczą. Ta opcja pojawi się, gdy nasz system uzna daną operację za podejrzaną. Wtedy poprosimy klienta o dodatkowe jej potwierdzenie poprzez przyłożenie karty do smartfona. Jeśli klient nie będzie miał ze sobą karty, zaproponujemy mu inną metodę dodatkowej autoryzacji operacji. Pracujemy nad wdrożeniem analogicznego rozwiązania na urządzeniach z systemem iOS”.

Źródło: cashless.pl

Czytaj także: