Aplikacja mobilna ZenCard usprawni komunikacjÄ™ sieci handlowych z klientami

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Aplikacja mobilna ZenCard usprawni komunikacjÄ™ sieci handlowych z klientami

Udostępnij:

ZenCard należący do Grupy PKO Banku Polskiego udostępnił w ostatnich tygodniach aplikację mobilną na telefony z systemami Android i iOS. Dzięki niej sprzedawcy mogą jeszcze sprawniej prowadzić komunikację marketingową do swoich klientów, a klienci gromadzą informacje promocyjne, kupony i karty lojalnościowe w jednym miejscu w telefonie, który mają zawsze przy sobie.

Dotychczas sprzedawcy korzystający z systemu lojalnościowego ZenCard komunikowali się ze swoimi zarejestrowanymi klientami za pomocą SMS-ów lub przez media społecznościowe. Teraz dzięki bezpłatnej aplikacji mobilnej ZenCard zyskali błyskawiczny i bezpośredni kontakt z użytkownikiem. W aplikacji mobilnej ZenCard sprzedawca na bieżąco prezentuje swoim klientom oferty wraz z bezpośrednim linkiem, np. do sklepu internetowego, targetowane kupony czy wirtualne karty stempelkowe. Może wysyłać też dedykowane kampanie do konkretnych segmentów użytkowników na podstawie ich zachowań czy dokonanych wcześniej zakupów. Na bieżąco monitoruje swoje kampanie i liczbę zarejestrowanych konsumentów, a także obserwuje powracalność klientów.

– Firmom, które prowadzą programy lojalnościowe, aplikacja mobilna daje elastyczność w zakresie komunikacji oraz zarządzania kartami lojalnościowymi. Komunikacja marketingowa w tej formie jest szybsza i tańsza, a na dodatek pozwala w łatwy sposób dotrzeć na przykład do klientów, których chcemy zaktywizować – podkreśla Jarosław Sygitowicz, wiceprezes ZenCard.

Użytkownik loguje się do aplikacji bez potrzeby ustawiania hasła. Wszystkie kupony gromadzi w jednym miejscu, na bieżąco obserwuje swoje wydatki i nagrody, a dzięki geolokalizacji, najkorzystniejsze oferty może mieć na wyciągnięcie ręki. Ekran startowy aplikacji ZenCard automatycznie przybiera kontekstowo barwy i logo firmy, w której użytkownik się zarejestrował oraz pokazuje w pierwszym oknie aktualne oferty promocyjne i gazetki właśnie tego punktu handlowego.

Podczas rejestracji do ZenCard poprzez terminal płatniczy system prosi klienta o podanie numeru telefonu i automatycznie zakłada mu konto użytkownika, jednocześnie wysyłając SMS-em link do pobrania bezpłatnej aplikacji. Docelowo klienci detaliczni będą mogli rejestrować się w ZenCard także bezpośrednio w aplikacji mobilnej.

ZenCard to pierwsza technologia, która rozpoznaje konsumenta po identyfikatorze karty płatniczej dowolnego banku podczas dokonywania transakcji przy płatności kartą lub po numerze telefonu podczas płatności gotówką i nagradza go za transakcje. Poprzez funkcjonowanie w czasie rzeczywistym, sprzedawca otrzymuje dużą swobodę działania w momencie pojawienia się klienta. Już przy dokonywaniu płatności, system umożliwia zapisywanie się do programu lojalnościowego, zbierając zgody klientów (zapewniając zgodność z RODO) oraz dane dotyczące wykonywanej transakcji. ZenCard automatycznie oferuje osobom zarejestrowanym spersonalizowane oferty i nalicza przysługujące rabaty. Od 2017 roku ZenCard jest częścią grupy kapitałowej PKO Banku Polskiego.

ZenCard obsługuje obecnie punkty handlowo-usługowe w całej Polsce, w tym między innymi sklepy iSpot, Samsung Brand Stores, sieć drogerii Jasmin, sieć sklepów dla dzieci Świat Zabawek, a także liczne restauracje, hotele i pensjonaty.