Aplikacja Washster wyręczy nas w praniu i prasowaniu

aplikacja washster wyreczy nas w praniu i prasowaniu
Udostępnij:
Właśnie zadebiutowała na rynku aplikacja mobilna Washster – narzędzie pozwalające zlecić pranie w modelu door-to-door, czyli z odbiorem i dostawą pod wskazany adres. Z usług prania i prasowania na zamówienie można skorzystać przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Autorem aplikacji jest polski startup – Washster.

Z badań przeprowadzonych na zlecenie firmy Procter & Gamble wynika, że prasowanie i pranie to dla 36 proc. Polaków czynność nużąca, niemal jedna trzecia uznaje ją za zbyt czasochłonną, a 27 proc. wprost przyznaje, że nienawidzi robić prania. Polski startup Washster przygotował rozwiązanie, które jest odpowiedzią na te bolączki.

Pranie przy minimalnym wysiłku

Washster zmienia sposób myślenia o domowych obowiązkach – przy minimum zaangażowania zapewnia maksimum komfortu oraz oszczędność czasu. Aplikacja umożliwia intuicyjne „wykonanie” prania i prasowania jednym palcem – wystarczy posiadać smartfona z systemem Android bądź iOS.

Zamawianie usługi jest bardzo proste. Po uruchomieniu aplikacji podaje się adres oraz godzinę odbioru i zwrotu prania przez kuriera, a następnie wskazuje jeden z niemal 30 rodzajów ubrań, jakie mają być uprane (np. marynarka/żakiet, koszula, płaszcz, garnitur).

Spod drzwi, pod drzwi

Czyste i wyprasowane ubrania dostarczane są we wskazane przez użytkownika miejsce w ciągu 48 godzin. Pranie można zamawiać zarówno na adres domowy, jak i firmowy, co zapewnia zapracowanym użytkownikom Washstera dodatkowy komfort. Model door-to-door, znany m.in. z branży RTV/AGD, elektroniki użytkowej czy motoryzacji, jest nowością w usługach pralniczych na polskim rynku.

Twórcy startupu Washster zdecydowali się na to rozwiązanie po analizie potrzeb potencjalnych użytkowników, którzy sygnalizowali chęć zminimalizowania czasu potrzebnego na dostarczanie ubrań do pralni czy pralniomatów, a nawet całkowitego uniknięcia takiej aktywności, wskazując jednoczenie na potrzebę uniezależnienia usługi od konkretnej lokalizacji pralni.

W tej chwili usługi Washstera są dostępne na terenie Warszawy, ale docelowo można będzie z nich korzystać we wszystkich większych miastach w kraju, w tym w Gdańsku, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Łodzi.

Za powstaniem aplikacji stoją: Łukasz Szmel, dyrektor zarządzający w spółce Artegence, który jest współzałożycielem Washstera i pełni w firmie funkcję chief marketing officera.

(CMO) oraz Marek Lesiak, prezes zarządu spółki Efigence, współzałożyciel Washstera i jego chief technology oficer (CTO).

Wyszliśmy z prostego założenia: czas warto jest poświęcać na rzeczy ważne. Washster na to pozwala, zwalniając z domowych obowiązków w postaci prania i prasowania, które należą do najmniej lubianych. Co więcej, dzięki modelowi door-to-door, usługa jest maksymalnie komfortowa. Takie połączenie praktyczności i wygody jest w dzisiejszych czasach oczekiwane przez klientów i my im to dajemy wyjaśnia Łukasz Szmel.

Od zawsze interesowałem się środowiskiem startupowym, a teraz nadszedł czas na aktywne wejście w ten świat. Nad aplikacją i modelem biznesowym pracowaliśmy ponad rok, wykorzystując wieloletnie doświadczenie w obszarze rozwiązań digital. Washster wystartował na początku 2020 r., ale nadal zamierzamy pracować nad jego optymalizacją i rozwojem – podkreśla Marek Lesiak.

Washster pracuje obecnie nad działaniami marketingowymi. Liczy, że do końca 2020 r., m.in. dzięki wsparciu kampanii prowadzonej w kanałach digital i BTL, liczba pobrań aplikacji sięgnie 10 tys., a miesięczna liczba zamówień przekroczy 500.