Apple News nie zachwyca. Przynajmniej nie wszystkich wydawców

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzÄ…cyRedaktor prowadzÄ…cy MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Wydawcy nie są zadowoleni z Apple News. Aplikacja miała pomóc im w pozyskaniu nowych czytelników i zwiększyć ruch na stronie. Tymczasem Joe Ripp, CEO Time Inc., żali się, że artykuły dystrybuowane za pośrednictwem oprogramowania docierają jedynie do miliona odbiorców.

Milion odbiorców i brak informacji o czytelnikach

We wrześniu, wraz z premierą systemu operacyjnego iOS 9, Apple wypuściło na rynek nową usługę Apple News, która działa podobnie jak Flipboard. Wówczas zespół stojący za spółką z Cupertino przekonywał że, aplikacja będzie udogodnieniem dla użytkowników iPhone’ów, którzy w jednym miejscu znajdą najświeższe informacje ze świata, a z kolei wydawcom pomoże dotrzeć do większej grupy odbiorców.

Okazuje się jednak, jak podaje serwis Digiday, że właściciele popularnych magazynów informacyjnych wcale nie są zadowoleni z tego jak działa Apple News. Zdaniem Joe’a Rippa, CEO Time Inc., artykuły publikowane za pośrednictwem aplikacji notują jedynie milion odsłon. Twórcom oprogramowania zarzuca się również, że nie dostarczają wydawcom odpowiednich danych o użytkownikach np. demograficznych, dzięki którym mogliby lepiej dostosowywać treści do zainteresowań czytelników.

Apple News nie takie straszne, jako go Ripp maluje

Digiday wyjaśnia, że Joe Ripp, nie jest odosobniony w negatywnej ocenie usługi. Spośród siedemdziesięciu wydawców zrzeszonych w Apple News, jeszcze kilku, którzy woleli pozostać anonimowymi, wyraziło swoje niezadowolenie. Z kolei The Washington Post pozostaje w opozycji i przekonuje, że aplikacja jest skutecznym narzędziem do pozyskiwania odbiorców. Nie zdradza natomiast żadnych statystyk dotyczących współpracy z Apple News.

Można przypuszczać, że ci niezadowoleni wydawcy będą szukać alternatywnych rozwiązań, których na rynku nie brakuje. Pod koniec ubiegłego tygodnia zadebiutowała nowa aplikacja od Facebooka. Notify, bo o niej mowa, służy jako system powiadomień o dostępności newsów dystrybuowanych przez ulubionych wydawców. Po kliknięciu na alert, użytkownik automatycznie jest przekierowywany na stronę danego magazynu. Co interesujące, aplikacje jest dostępną, przynajmniej póki co, jedynie dla osób posiadających sprzęt na iOSie.