DICE+, czyli elektroniczną kostkę do gry, zagraniczni klienci mogą już kupić bezpośrednio w sklepach Apple. Zapłacą za nią niecałe 40 dolarów. Jak długo Polacy musieli przekonywać znaną markę do nawiązania współpracy?
O tym jak powstała kostka DICE+ pisaliśmy m.in. w jednym z odcinków naszego cyklu pt. Polskie współczesne wynalazki. Pomysł na stworzenie firmy Game Technologies, która tworzy kostki, powstał w 2008 roku w Poznaniu za sprawą Patryka Strzelewicza, jednego z ojców kostki DICE+. Dopiero dwa lata później, wraz z Michałem Bąkiem rozpoczął pracę nad interaktywną kostką do gry, która dzisiaj podbija świat.
fot. materiały prasowe
Rozmowy z Apple rozpoczęły się kilka tygodni przed premierą kostki w sierpniu tego roku. Od tego czasu odbyło się kilka spotkań w Cupertino z przedstawicielami Apple oraz kilkanaście telekonferencji z dystrybutorem z nimi współpracującym – mówi w rozmowie z nami Patryk Strzelewicz, jeden z pomysłodawców DICE+. Tłumaczy też, że warunki wejścia do oferty sklepu Apple, zarówno te formalne jak i dotyczace hardware’u, były bardzo restrykcyjne.
Premiera polskiej kostki DICE+ miała miejsce w ubiegłym roku na elektronicznych targach E3 w Los Angeles. Później została uruchomiona przedsprzedaż w wersji deweloperskiej, w której za 99 dolarów mogliśmy kupić cały zestaw, na który składała się kostka, instrukcja obsługi, zestaw gier, pokrowiec oraz kabel micro USB. Dziś każdy z nas na stronie producenta może zamówić go za blisko 149 złotych.
Jak się dowiedzieliśmy od niedawna Apple oferuje DICE+ za pośrednictwem strony www.store.apple.com. Produkt w przyszłości ma sukcesywnie pojawiać się w sklepach stacjonarnych na całym świecie i znaleźć się na półkach pośród wielu rozpoznawalnych akcesoriów. Zagraniczni klienci już teraz mogą kupić go w sklepach Apple za 39,95 amerykańskich dolarów. Jakie oczekiwania zespół DICE+ wiąże ze współpracą z Apple?
Chcemy by produkt stał się najpopularniejszym w kategorii Toys&Games oraz by w możliwe najkrótszym czasie trafił do sklepów stacjonarnych na całym świecie – mówi nam Patryk Strzelewicz, członek zarządu spółki Games Technolgies. Będziemy również brać udział w pokazach nowych produktach w nowo otwieranych sklepach, do czego już otrzymaliśmy zaproszenie w SF i Londynie – dodaje.
To nie koniec podboju sklepów z gadżetami przez polską spółkę. Jak się dowiedzieliśmy właśnie finalizuje umowę z największym europejskim dystrybutorem sprzętu IT w Europie. Jeszcze w tym roku w Polsce kostka, na zasadach wyłączności, będzie dostępna w całej sieci EURO-RTV, a na początku roku ma trafić do kolejnych sieci sklepów w tym np. Media Markt – mówi Patryk Strzelewicz.