SDA prowadzi kursy programowania dla klientów indywidualnych, firm i instytucji. Obecna jest w Polsce, a także w Rumunii, Estonii, na Litwie i Łotwie. W 2018 roku „wypuściła” na rynek 1 500 programistów. To więcej niż, niektóre polskie uczelnie.
– Szukaliśmy partnera, który pragmatycznie spojrzy na naszą branżę i dostrzeże szansę, która stoi przed polską firmą jaką jest osiągnięcie pozycji lidera w bardzo dynamicznie rosnącym regionie Europy, a to zdecydowanie jest w zasięgu SDA. Ponadto potrzebny był nam partner, który rozumie specyfikę firmy w fazie dynamicznego wzrostu, takim właśnie jest ARIA – dodaje Michał Mysiak, CEO SDA.
ARIA zainwestowała w SDA w ramach ticketu od 1 do 5 mln euro. Kapitał przeznaczony zostanie na międzynarodową ekspansję i dywersyfikację biznesu poprzez rozpoczęcie świadczenia usług w trybie online.
– Plan ekspansji zagranicznej SDA zasługuje na wsparcie. Region Europy Środkowo-Wschodniej, charakteryzujący się m.in. ponadprzeciętnym wzrostem gospodarczym i predyspozycjami do nauk ścisłych oraz języków obcych, stanowi atrakcyjny rynek dla bootcampów programistycznych. Sprawdzony model biznesowy i unikalne know-how powodują, że SDA ma realną szansę, aby stać się liderem tego rynku. A w przyszłości pozyskać dodatkowe finansowanie np. od inwestora branżowego – ocenia Dariusz Lewandowski, CEO ARIA.
Według ostrożnych szacunków do 2020 roku deficyt programistów w Polsce wyniesie nawet 50 000, a w Europie aż 900 000. W związku z tym, rynek bootcampów rośnie bardzo szybko – w Polsce w tempie 100% rocznie, przy wartości przekraczającej 50 milionów złotych. Dla porównania, światowy rynek nauki programowania wart jest przeszło 450 milionów dolarów.