Firma Progmedia świadcząca kompleksowe usługi projektowania i wdrażania sklepów internetowych oraz dedykowanych rozwiązań e-handlu uruchomiła właśnie aplikację ArtisticToolbox.pl, przeznaczoną do wspierania działań przedstawicieli branży kreatywnej.
Artistic Toolbox to e-usługa skierowana przede wszystkim do twórców – grafików, fotografów, twórców wideo i muzyków, oraz ich Klientów (podwykonawców i pośredników: agencji reklamowych, studiów graficznych, fotograficznych, drukarń).
Artistic Toolbox to e-usługa całkowicie dostępna w chmurze, usprawniająca wymianę informacji oraz danych między Klientem, wykonawcą i podwykonawcami, a tym samym efektywnie wspierająca sprzedaż usług kreatywnych przedstawicieli wielu profesji. Jednym z głównych celów Artistic Toolbox jest optymalizacja kosztów oraz czasu poświęconego na pozyskanie, wykonanie i rozliczenie zlecenia.
– Artistic Toolbox to zbiór narzędzi wspierających najważniejsze etapy procesu sprzedaży usług kreatywnych: od prezentacji usług i przyjęcia zamówienia z briefem, przez interaktywne poprawki do plików dzieła, aż po przesłanie gotowych plików oraz rozliczenie zrealizowanych projektów – podkreśla Piotr Partyka, pomysłodawca serwisu i właściciel firmy Progmedia.
Artistic Toolbox to zestaw narzędzi wspierających twórcę w prezentacji, promocji oraz sprzedaży usług kreatywnych, które można wykorzystywać w ramach jednego, spójnego procesu w skład którego wchodzi:
- Prezentacja, promocja i pozyskanie klientów – informacja o autorze i usługach, budowa bazy kontaktów, promocja dorobku i oferty;
- Usprawnienie sprzedaży, realizacji zamówień i rozliczeń z klientami – sprzedaż usług, organizacja i udostępnianie plików, folderów oraz wirtualnych ftp, współtworzenie plików dzieła poprzez interaktywne komentarze i rozliczenia.
Artistic Toolbox – wsparcie procesu sprzedaży usług kreatywnych
– Tworząc nowe kanały sprzedaży w sieci dla naszych Klientów, wiemy jak wiele etapów i czynności dzieli ambitnego sprzedawcę od zadowolonego kupującego. Korzystając z profesjonalnych aplikacji, zgromadzonej wiedzy, usług naszych partnerów oraz dobrych praktyk, dostarczamy kompleksowe rozwiązania dla złożonych potrzeb dobrze funkcjonujących e-sklepów.
Jako praktycy branży kreatywnej, w codziennej działalności naszego studia graficznego, programistycznego i fotograficznego, widzimy, że proces sprzedaży usług kreatywnych jest jeszcze bardziej skomplikowany i wymagający. Droga od pozyskania Klienta, przez wykonanie wysokiej jakości dzieła zgodnego z jego wymaganiami, do rozliczenia i uzyskania referencji jest często długa i wyboista – mówi Piotr Partyka.
Artistic Toolbox to odpowiedź twórców aplikacji na uczynienie wspomnianej drogi jak najprzyjemniejszą dla każdej ze stron. Uruchomienie nowej e-usługi to nie koniec wyzwań, przed którymi stoi obecnie Progmedia.
W najbliższym czasie Progmedia planuje dopracowywać mechanizmy wspierające artystów wielu profesji w sprzedaży swoich usług, tak, aby jak najlepiej odzwierciedlały faktyczne potrzeby branży. Po uruchomieniu zestawu narzędzi zdolnych obsłużyć twórców na podstawowym poziomie, firma skoncentruje się na dostosowywaniu aplikacji do bardziej specjalistycznych potrzeb wielu specjalizacji.
– Z drugiej strony będziemy rozwijali obrany przez nas kurs na integrację i wymianę danych z popularnymi aplikacjami w chmurze, z których korzystają nasi użytkownicy, a które wspierają ich cele biznesowe. Już teraz nasza aplikacji korzysta z rozbudowanego API przy serwowaniu danych i gotowa jest na dalszy rozwój udostępniania i pobierania danych. Wymiana danych między klientem, wykonawcą, a podwykonawcami jest podstawową funkcją Artistic Toolbox więc stanowi nasz priorytet – podkreśla Piotr Partyka.
źródło: informacja prasowa