Na początku tego roku uruchomiony został serwis Artivia.pl. Jest to nowy projekt internetowy wyspecjalizowany w social reportingu (reportażu społecznościowym) i udostępnianiu materiałów dziennikarskich. Serwis stanowi alternatywę dla typowych agencji prasowych i różni się od nich tym, że publikować tu może każdy kto robi coś interesującego, a model biznesowy jest podobny do modelu istniejącego w serwisach stockowych.
Celem serwisu Artivia.pl jest dostarczanie treści (fotografie, teksty, video i audio) tworzonych przez współpracujących dziennikarzy i reporterów, zarówno profesjonalnych, jak i tych dla których działalność twórcza jest zajęciem dodatkowym.
Zdjęcia robione telefonem komórkowym, artykuły pisane przez smartfona, mikroblogi – to siła oddziaływania pojedynczego internauty, którą my zauważamy – mówią twórcy serwisu. Ludzie mają możliwość dzielenia się tym co robią praktycznie wszędzie i o każdej porze. Wiemy też jak ważne są dla naszych klientów treści unikalne i dzięki naszym twórcom możemy zaproponować klientom niepowtarzalne i aktualne reportaże.
Artivia.pl działa zarówno w modelu B2C, umożliwiając użytkownikom wyszukiwanie i pobieranie pojedynczych utworów ze zgromadzonych zasobów, jak również w modelu B2B, gdzie dedykowane treści są tworzone na indywidualne zamówienie klienta.
Plany rozwojowe zakładają rozbudowę bazy współpracujących dziennikarzy i fotografów oraz poszerzanie kompetencji w zakresie tworzenia treści dla serwisów regionalnych (informacje społeczne i kulturalne), lifestyle oraz branżowych (gospodarka, finanse, technologie).
Za koncepcję, design i wdrożenie serwisu odpowiada firma Etho Systems. Serwis Artivia.pl powstał w ramach projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 8.1, pod hasłem „Inwestujemy w waszą przyszłość”.
źródło: informacja prasowa